Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY352 | REKREASYON PAZARLAMASI VE SPONSORLUK | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HALİS EGEMEN MERDAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyonda pazarlama yöntemlerini kullanabilme ve rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlama bilgisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Pazarlama ve rekreasyon pazarlaması, rekreasyonun ticarileşmesi, markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profili, rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, medya ve sponsorluk hizmetleri, rekreasyonel turizm pazarlaması, rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Rekreasyonun ekonomik değer kazanma ve ticarileşme sürecini açıklar. |
Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkilerini açıklar. |
Rekreasyon alanındaki sponsorluk türlerini açıklar. |
Rekreasyonda pazarlama yöntemlerini açıklar ve ihtiyaç durumunda bu yöntemleri kullanır. |
Rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin kavramlar ve Pazarlamanın önemi. | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmelerin incelenmesi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyonun ekonomik değer kazanması ve ticarileşme süreci, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
5 | Konuyla ilgili makale okuma | Rekreasyon pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profile, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkileri, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerini inceleme | Rekreasyon hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerinin incelenmesi | Gösteri, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon pazarlamasında küreselleşme ve uluslararası etkileşim, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Medya ve sponsorluk hizmetleri, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyonel turizm pazarlaması ve öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon pazarlamasında profesyonel hizmetler ve ürünler, öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Video, dergi ve gazete haberleri okuma | Rekreasyon pazarlamasında gönüllülük ve sosyal etkileşimin rolü | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili makale okuma | Rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerileri | Soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Argan, M. ve Katırcı, H. (2008). Spor Pazarlaması. Nobel Yayın, Ankara |
Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. Brandage Yayınları, İstanbul |
Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye Pazarlama. MediaCat Yayınları, İstanbul |
Yükselen, C. (2011). Pazarlama Araştırmaları. Detay Yayıncılık, Ankara |
Beech, J. ve Chanwick, S. (2007). The Marketing of Sport. Prentice Hall, Edinburg |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
0 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |