TR EN

ENGELLİLERDE HALTER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY318 ENGELLİLERDE HALTER 6 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, Engellilerde Halter sporunun yarışma kurallarını, hareketlerini, stillerini, antrenman çalışmalarını ve öğrencilerin teorikte öğrendiklerini uygulamaya geçirmeleri amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğinde, halter sporunun ve engellilerde halter sporunun tarihçesi, teknik-taktik çalışmaları, antrenman programlanması, yarışma kuralları, bağlı olduklarını ilgili federasyon ve organizasyonlarının tanıtımı mevcuttur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halter sporunun ve engellilerde halter sporunun tarihçesini öğrenir.
Halter sporunun ve engellilerde halter sporunun teknik-taktik çalışmalarını öğrenir.
Halter sporunun ve engellilerde halter sporunun yarışma kurallarını öğrenir.
Halter sporunun ve engellilerde halter sporunun bağlı oldukları ulusal ve uluslararası kuruluşlarla bağlantısını öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Engelliliğe İlişkin Temel Kavramlar Anlatım, soru cevap
2 Konuyla ilgili literatür araştırma ve kitap bölümü okuma Halter ve Engellilerde Halter Sporunun tanımı Anlatım, soru cevap
3 Konuyla ilgili literatür araştırma ve kitap bölümü okuma Halter ve Engellilerde Halter Sporunun tarihçesi Anlatım, soru cevap
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Koparma hareketi Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
5 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Silkme Hareketi Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izlemeeme Engellilerde Koparma Hareketinin basamaklaması Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
7 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Silkme hareketinin basamaklaması Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili literatür araştırma ve kitap bölümü okuma Engellilerde Halterin kategorileri Anlatım, soru cevap
10 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Silkme hareketinin temelleri Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engelli Halterde yardımcı hareketler Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Halterin Yarışma kuralları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Engellilerde Halterin Müsabaka alanının düzenlenmesi Anlatım, soru cevap
14 Konuyla ilgili literatür araştırma ve kitap bölümü okuma Engellilerde Halter sporcularının beslenme düzeni Anlatım, soru cevap
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Final sınavına yönelik grup çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdağı K. (2019), Olimpik Halter Eğitimi ve Ağırlık Antrenmanlarında Çalışan Kas Grupları. Gazi Kitabevi. Ankara.
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
5
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
4
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
4
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
4
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0