TR EN

GENEL EKONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
END114 GENEL EKONOMİ 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, iktisadi kavram ve temel iktisadi mekanizmaların algılanmasıdır.
İçerik: İşletmenin faaliyette bulunduğu ekonomik yapıyı ve bu yapının işleyişini kavrayabilme. Ekonominin tanımı, fiyat, fayda, arz ve talep konularının işlenmesi, denge noktalarının tespit edilmesi, arz ve talep eğrilerinin açıklanmasını kapsar. Tüketim ve Üretim Teorilerinin yanı sıra firmaların iktisadi davranışlarını analiz edebilme ve Günlük kullanılan ekonomi terimlerine aşina hale getirilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel iktisadi kavramları ve aralarındaki ilişkileri bilme
Tüketici ve üretici davranışlarında etkili faktörleri tanımlama
Faktör piyasalarını ve nasıl çalıştığını tanımlama
Güncel konuları anlama ve yorumlama

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 03-29 Temel Ekonomik Kavramlar ve İktisat Biliminin Temel İlkeleri Ders
2 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 30-59 Temel Ekonomik Sorunların Çözümünde İktisadi Sistemler Ders
3 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 60-68 Talep Ders
4 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 68-73 Arz Ders
5 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 73-79 Piyasa Dengesi ve Piyasa Dengesindeki Değişiklikler Ders
6 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 79-93 Arz ve Talep Esneklikleri Ders
7 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 93-109 Talep ve Arz Esnekliklerindeki Değişiklikler Ders
8 - ARA SINAV -
9 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 109-126 Hükümetlerin Fiyat Kontrolleri ve Arz-Talep Dengesi Ders
10 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 126-152 Tüketici Davranışları Teorileri Ders
11 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 152-168 Üretim Teorisi Ders
12 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 168-185 Üretim Maliyetleri Ders
13 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları Ders
14 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları Ders
15 Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 227-242 Faktör Piyasaları ve Gelir Dağılımı Ders
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş,İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010.
Zeynel DİNLER, İktisada Giriş, Bursa: Ekin Yayınları, 2011.
Erdan ÜNSAL, İktisada Giriş, Ankara: İmaj Yayıncılık, 2010.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 10 1 10
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 56 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0