Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY225 | SPINNING I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizlerini uygulama ve spinning hareket gruplarından oluşan bir kompozisyon hazırlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Spinning ortaya çıkışı, spinning egzersizinin kullanım amaçları, spinningin faydaları, spinning pazarlaması, spinning bisikletinin tanıtımı ve malzeme özellikleri, Spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması ve Spinning bisikletininde oturuş ve duruş pozisyonları, Spinning egzersizinin kullanım aşamaları, Spinning egzersizinde tempo seviyeleri, Spinning ile ilgili ritim dinleme, Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1Spinning bisikletinin genel özeliklerini tanımlar. |
Spinning bisikletine ilişkin malzemelerin özelliklerini açıklar. |
Spinning egzersizlerinin kullanım amaçları ve faydalarını açıklar. |
Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizlerini uygular. |
Spinning hareket gruplarından oluşan bir kompozisyon hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Spinning dersi hakkında genel bilgiler ve işleyiş, temel kavramlar | Anlatım ve Soru Cevap Yöntemi |
2 | Literatür tarama | Spinningin ortaya çıkışı ve kurucusu | Anlatım, Soru Cevap Yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Spinning bisikletinin tanıtımı ve malzeme özellikleri | Anlatım, Soru Cevap ve Gösteri Yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Spinning egzersizinin kullanım amaçları, Spinning egzersizinin faydaları | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | Video izleme | Spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması ve Spinning bisikletininde oturuş ve duruş pozisyonları, uygulama çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
6 | Konuyla ilgili dergi okuma | Spinning egzersizinin pazarlanması, spinning bisikleti uygulama çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
7 | Video izleme | Spinning bisikletinin kullanım aşamaları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek Şarkılarda tempolarının sayımı | Spinning egzersizinde tempo seviyeleri ve uygulamalı tempo tutma çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
10 | Video izleme | Spinning egzersizinde tempo kurgulaması ve uygulama çalışması | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
11 | Video izleme | Spinning egzersizinde ışıklandırma sistemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
12 | Video izleme | Spinning ile ilgili ritim dinleme ve uygulamalı ritim uyum çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
13 | Video izleme | Spinning ile ilgili ritim dinleme ve uygulamalı ritim uyum çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
14 | Video izleme | Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi uygulama çalışmaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
15 | Örnek kompozisyonların izlenmesi | Spining tekniklerinden oluşan kompozisyon uygulamaları | Anlatım, Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ellen, P. (2016). Spinning. Rıdebook, USA |
Hobson, W. Ve Friel, D. (2005). Workouts İn A Binder For Indoor Cycling Spiral-Bound. Velopress; Spi Edition, USA |
Michael, M. (2016). Bike Shorts: Your Complete Guide To Indoor Cycling. Independently Published, USA |
Ertl, D. (2009). 101 Cycling Workouts: Improve Your Cycling Ability While Adding Variety To Your Training Program. Morgan James Publishing, Newyork |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |