TR EN

GRUP FİTNESS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY228 GRUP FİTNESS I 5 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, grup fitness egzersizlerini içeren koreografilerini temel düzeyde ve ritim eşliğinde uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Grup fitness tanımı, Tarihsel gelişimi, amaç ve faydaları, Grup egzersizlerin planlanması, Ritm bilgisi, Koreografi oluşturma, Grup Dans egzersizleri, Grup bisiklet egzersizleri, Genel, özel, bölgesel ve Kuvvet grup egzersizleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Grup fitness’e ait kavramları tanımlar.
Grup fitness egzersiz uygulamalarına ilişkin genel kuralları açıklar.
Grup fitness egzersizlerine ait temel teknikleri ritim eşliğinde uygular.
Grup fitness koreografilerini temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Grup Fitness tanımı ve tarihsel gelişimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup Fitness egzersizlerinin amacı ve faydaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup Fitness egzersizlerinde kullanılan yardımcı malzemeler Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Görsel ve yazılı literatür tarama Grup Fitness eğitmeninin sahip olması gereken özellikler Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Ritm bilgisi, BPM çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Koreografi oluşturma ilkeleri Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Vücudun faklı bölümlerine özgü Bölgesel Grup Fitness egzersizleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve yorumlama Vize sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Konu ile ilgili makale okuma Genel kuvveti geliştirmeye yönelik grup egzersizleri Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
11 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Grup Bisiklet egzersizleri; spinning, kranking uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Yoga; hatha ve karma yoga uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
13 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Grup pilates, mat, aletli pilates uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
14 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Grup Aerobik-anaerobik dans egzersizleri uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Mevcut grup egzersizleri videoları izleme ve yorumlama Final sınavına hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bilal, E. ve Bozkurt, L. ( 2015). Yeni Başlayanlar İçin Yoga ve Meditasyon. Okyanus Yayıncılık, İstanbul.
Plevin, M., Macagno, P. ve Garcia, M. (2018). Yaratıcı Hareket ve Dans. İstanbul Bilgi üniversitesi yayınları, İstanbul.
Fontaine, F. (2012). Ritm ve Zaman Duygusunun Temelleri,Bilgi Sistem Bilişim Yayınevi, İstanbul.
Özukan, B. (2007). Aletsiz Egzersizler / Push Aerobik, Step, Stretching Egzersizleri. Boyut Yayın Grubu, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0