Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY230 | MODERN OKÇULUK VE GELENEKSEL OKÇULUK I | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; geleneksel ve modern okçuluk sporunda uygulanan güvenlik kurallarını dikkate alarak, hedefe yönelik ok atışı tekniklerini temel düzeyde uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, okçuluğun tarihçesi ve gerekli tanımlar, güvenlik kuralları ve duruş pozisyonları, geleneksel okçuluk yarışma kuralları, modern okçuluk yarışma kuralları, geleneksel ve modern okçuluk malzeme tanıtımları, lastik ile çekiş çalışmaları, lastik ile bırakış çalışmaları ve ok atışı denemeleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Okçuluk sporu ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Okçuluk sporunda uygulanması gereken güvenlik kurallarını ve duruş pozisyonlarını açıklar |
Geleneksel ve modern okçuluk sporunda kullanılan malzemeleri tanır. |
Geleneksel ve modern okçuluk sporunun yarışma kurallarını açıklar ve uygular |
Lastik ile uygulanan teknik alıştırmaları yapar. |
Belirlenen mesafelerdeki hedeflere yönelik ok atışı tekniklerini temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, okçuluğun tarihçesi ve gerekli tanımlar. | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve Yazılı Literatür Tarama | Güvenlik kuralları ve duruş pozisyonu | Anlatım ve gösteri yöntemi |
3 | Geleneksel spor dalları federasyonu resmi sitesini inceleme | Geleneksel okçuluk yarışma kuralları ve ülkemizde yapılan mevcut yarışmalar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Dünya okçuluk federasyonu resmi sitesini inceleme | Modern okçuluk yarışma kuralları ve ülkemizde yapılan mevcut yarışmalar | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Görsel ve Yazılı Literatür Tarama | Geleneksel ve Modern okçuluk malzeme tanıtımları | Gösteri yöntemi, soru- cevap yöntemi |
6 | Video izleme ve lastik çalışmaları | Lastik ile çekiş çalışmaları ve duruş pozisyonları | Gösterip yaptırma yöntemi ve uygulama çalışmaları |
7 | lastik çalışmaları | Lastik ile çekiş ve bırakış çalışmaları | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | lastik çalışmaları | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
10 | Video izleme | Lastik ile bırakış çalışmaları ve ok atışı denemeleri | Branşa yönelik teknik uygulamaların değerlendirilmesi ve teorik sınav |
11 | Video izleme | Kısa mesafe ok atışları | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
12 | Video izleme | Kısa mesafe ok atışları | Gösterip Yaptırma Yöntemi, Uygulama çalışmaları |
13 | Video izleme | 18-25 metre ok atışları | Gösterip Yaptırma Yöntemi, Uygulama çalışmaları |
14 | Video izleme | 18-25- 30 metre ok atışları | Gösterip Yaptırma Yöntemi, Uygulama çalışmaları |
15 | Video izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Grup çalışması, Uygulama çalışmaları ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yücel, U. (1999). Türk Okçuluğu, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara. |
Ertan, H.(2009). Okçulukta Kassal Aktivasyon, Nisan Kitabevi, Eskişehir. |
Wise, L. (2014). Core Archery: Shooting with Proper Back Tension : Using Mental Mastery to Build Winning Form Step-by-step, Target Communications Corporation, Sunnywale, USA |
Haywood, K. ve Lewis, C. (2013). Archery-4th Edition: Steps to Success, Human Kinetics, Ontario, Canada. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |