TR EN

KANO I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY246 KANO I 5 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, kano branşına özgü temel teknikleri uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Kano tarihçesi, kano yarışları kano çeşitleri, kanoya binme teknikği, kano ile yön bulma tekniği, temek kürek teknikleri, ters kürek tekniği, kanoyu durdurma tekniği ve kurtarma teknikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Denizcilikte kullanılan temel terimleri tanımlar.
Kano branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
Kano branşının tarihi gelişimi açıklar.
Kano branşına ait malzeme ve ekipmanları kullanır.
Kano branşına özgü yarış kurallarını açıklar ve uygular.
Kano branşına özgü temel teknikleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Meteoroloji ve Denizcilikte kullanılan terimler Anlatım, Soru Cevap
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Kano branşının tarihi gelişimi, kano terminolojisi Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Kano çeşitleri ve kano Ayarları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması
4 Türkiye Kano Federasyonu web sitesinin incelenmesi Kano yarışları ve yarış kuralları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması
5 Video izleme Kanoya binme tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışma
6 Görsel ve yazılı kaynak taraması, video izleme Düz Hat Problemi, Vücut Rotasyonu Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışma
7 Video izleme Kano ile Yön bulma tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Temel Kürek Teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışma
10 Video izleme İleri Kürek Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışma
11 Video izleme Ters Kürek Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışma
12 Video izleme Kanoyu Durdurma Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışma
13 Video izleme Derin Su Kurtarma Tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışma
14 Video izleme Eskimo Kurtarma Tekniği ve X Kurtarma Tekniği, uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışma
15 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sınav öncesi genel tekrar Gösterip yaptırma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Amatör Denizcilik Federasyonu “ Amatör Denizci El Kitabı” 2- Lull, j., “Seakayaking: Safety and Resque”
Mattos, B. (2005), Kayaking and Canoeing for Beginners, Southwater; New edition, US.
Chase, J. (2014), Power to the Paddle: Exercises to Improve your Canoe and Kayak Paddling, John Chase; 1 edition,US.
Türkiye Kano Federasyonu, http://www.turkaf.org.tr/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0