Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY339 | ORYANTİRİNG II | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, salon oryantring, kazık traversi oryantiring, hat oryantiring ve arazi (kaba) oryantiring türlerini kurallarına uygun bir şekilde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; oryantiring branşının tarihsel gelişimi, oryantiring branşının türleri, oryantiring branşının kuralları, oryantiring haritası ve kullanılan semboller, oryantiring hedef bilgi kartı, temel oryantiring teknikleri, salon çalışmaları, kazık traversi oryantiring çalışmaları, hat oryantiringi ve arazi (kaba) oryantiringi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Oryantiring branşına ait temel kavramları açıklar. |
Oryantiring branşının tarihsel gelişimini özetler. |
Oryantiring haritasında kullanılan sembolleri açıklar. |
Oryantiring hedef bilgi kartının kullanım amacını açıklar. |
Oryantiring branşına ait kuralları açıklar ve uygular. |
Salon oryantring, kazık traversi oryantiring, hat oryantiring ve arazi oryantiring türlerini kurallarına uygun bir şekilde uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Teorik: Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Oryantiring branşının tarihçesi ve branş ile ilgili temel bilgiler | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür taraması | Oryantiring branşının türleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi |
3 | Türkiye Oryantiring Federasyonu web sitesi inceleme | Oryantiring branşının temel kuralları | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
4 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring haritasında kullanılan semboller | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
5 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring haritasında kullanılan semboller | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
6 | Önerilen kaynak kitaptan ilgili bölümü okuma | Oryantiring hedef bilgi kartı ve işlevleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
7 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring alanları ve özellikleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Oryantiring branşına özgü teknikler ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması |
10 | Video izleme ve yorumlama | Oryantiring branşına özgü teknikler ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması |
11 | Video izleme ve yorumlama | Kazık traversi tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
12 | Video izleme ve yorumlama | Hat Oryantiring’i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
13 | Video izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
14 | Video izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
15 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ferguson, C. ve Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering, Skills, Techniques and Activities, Orienteering. Human Kinetics, USA. |
Burns, B. ve Burns, M. (2015). Wilderness Navigation: Finding Your Way Using Map, Compass, Altimeter & GPS. Mountaineers Books, US. |
McNeill, C. (2010). Orienteering, Skills, Techniques, Training, Crowood Sports Guidies, US. |
Karaca, F. (2008). Uluslararası Oryantiring Kuralları (International Orienteering Federation - Iof). Gün Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |