Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY415 | SPİNNİNG II | 7 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spining egzersizlerine özgü koreografi hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Ergonometri ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramlar, bisiklet ergonometre, spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması, spinning egzersizinde tempo seviyeleri ve ritim dinleme, spining egzersizinde sürenin, şiddetin ve sıklığın belirlenmesi, aylık egzersiz programının hazırlama yöntemleri ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi, spining koreografisi hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bisiklet ergonometresi ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramları tanımlar |
Bisiklet ergonometresinin fizyolojik faydalarını açıklar |
Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizlerini uygular |
Spining egzersizine ilişkin mevcut koreografileri inceler (examine) ve ritim ve ışıklandırma özelliklerinin uygunluğunu değerlendirir |
Spining egzersizlerine özgü koreografi hazırlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ergonometri ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramlar | Anlatım ve Soru Cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bisiklet ergonometresi ve amaçları ve faydaları | Anlatım ve Soru Cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bisiklet ergonometre ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap Gösteri yöntemi, bireysel çalışma |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması ve Spinning bisikletininde oturuş ve duruş pozisyonları, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap Gösteri yöntemi, eşli çalışmalar |
5 | Video izleme | Spinning egzersizinde tempo seviyeleri ve uygulamalı tempo tutma çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
6 | Video izleme | Spinning egzersizinde tempo kurgulaması ve uygulama çalışması | Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
7 | Video izleme | Spinning ile ilgili ritim dinleme Ve uygulamalı ritim uyum çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Spining egzersizinde sürenin, şiddetin ve sıklığın belirlenmesi ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Aylık egzersiz programının hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
12 | Örnek koreografilerin incelenmesi | Spining egzersizlerinde biomekanik analiz ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı eşli çalımalar |
13 | Örnek koreografilerin incelenmesi | Koreografilerin incelenmesi ve yorumlanması | Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
14 | Örnek koreografilerin incelenmesi | Spining koreografisi hazırlama yöntemleri, uygulamalı tempo ve ritim çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
15 | - | Spining koreografisi hazırlama ve uygulama çalışması | Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |