TR EN

SPİNNİNG II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY415 SPİNNİNG II 7 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spining egzersizlerine özgü koreografi hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Ergonometri ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramlar, bisiklet ergonometre, spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması, spinning egzersizinde tempo seviyeleri ve ritim dinleme, spining egzersizinde sürenin, şiddetin ve sıklığın belirlenmesi, aylık egzersiz programının hazırlama yöntemleri ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi, spining koreografisi hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bisiklet ergonometresi ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramları tanımlar
Bisiklet ergonometresinin fizyolojik faydalarını açıklar
Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizlerini uygular
Spining egzersizine ilişkin mevcut koreografileri inceler (examine) ve ritim ve ışıklandırma özelliklerinin uygunluğunu değerlendirir
Spining egzersizlerine özgü koreografi hazırlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ergonometri ve antrenman yöntemlerine ilişkin temel kavramlar Anlatım ve Soru Cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Bisiklet ergonometresi ve amaçları ve faydaları Anlatım ve Soru Cevap yöntemi
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama Bisiklet ergonometre ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap Gösteri yöntemi, bireysel çalışma
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Spinning bisikletinin kişiye göre ayarlanması ve Spinning bisikletininde oturuş ve duruş pozisyonları, uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap Gösteri yöntemi, eşli çalışmalar
5 Video izleme Spinning egzersizinde tempo seviyeleri ve uygulamalı tempo tutma çalışmaları Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
6 Video izleme Spinning egzersizinde tempo kurgulaması ve uygulama çalışması Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
7 Video izleme Spinning ile ilgili ritim dinleme Ve uygulamalı ritim uyum çalışmaları Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Ritim ve ışıklandırma eşliğinde spinning egzersizi uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Spining egzersizinde sürenin, şiddetin ve sıklığın belirlenmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Aylık egzersiz programının hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
12 Örnek koreografilerin incelenmesi Spining egzersizlerinde biomekanik analiz ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı eşli çalımalar
13 Örnek koreografilerin incelenmesi Koreografilerin incelenmesi ve yorumlanması Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
14 Örnek koreografilerin incelenmesi Spining koreografisi hazırlama yöntemleri, uygulamalı tempo ve ritim çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
15 - Spining koreografisi hazırlama ve uygulama çalışması Anlatım, soru cevap, tartışma ve Gösteri yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0