Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY414 | ATICILIK III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Atıcılık müsabakaları ve turnuvalarının yarışma kurallarına uygun olarak, atışların puan hesaplamasını yapabilecek, bu spora özgü tekniklerin öğretim yöntemlerini silah türlerine göre sınıflandırabilecek ve ileri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, atıcılık yarışma kuralları, atıcılık ekipmanlarını kavramak ve öğrenmek, atıcılıkta ön ısınma ve esneme, ileri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları, havalı tüfek atışı ileri teknikleri, havalı tabanca atışı ileri teknikleri, atıcılıkta puanlama, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, atıcılıkta ileri antrenman teknikleri, profesyonel bir sporcunun derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları ve yakın mesafe atışları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Atıcılık sporuna özgü ileri antrenman tekniklerini açıklar. |
Atıcılıkta İmgeleme alıştırmaları yapar. |
Havalı tüfek ve havalı tabanca atışlarını uygularken müsabaka kurallarına uygun bir şekilde puan hesaplaması yapar. |
İleri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygular. |
Farklı silah türlerine göre farklılık gösteren atış tekniklerini öğretir ve uygun olan öğretim yöntemini, tekniğin özelliklerine göre belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Atıcılık yarışma kuralları | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve Yazılı Literatür tarama | Atıcılık Ekipmanlarını Kavramak ve Öğrenmek | Anlatım ve gösteri yöntemi |
3 | Video izleme | Atıcılıkta Ön Isınma ve Esneme | Anlatım ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve Yazılı Literatür tarama | İleri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Video izleme | Teorik: Havalı Tüfek atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme | Teorik: Havalı Tabanca atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
7 | Türkiye atıcılık ve avcılık federasyonu resmi sitesi inceleme | Atıcılıkta puanlama hesaplamaları | Grup çalışması yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları | Anlatım, Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları | Anlatım yöntemi ve Grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Atıcılıkta ileri antrenman teknikleri Uygulama: uygulama alıştırmaları | Anlatım, Grup çalışması yöntemi ve bireysel çalışma |
13 | Konuk ile ilgili bilgi toplama | Profesyonel bir sporcunın derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması | Anlatım yöntemi, Gözlem yöntemi |
14 | Video izleme ve yorumlama | Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları | tekrar yöntemi ve bireysel çalışma |
15 | Video izleme ve yorumlama | Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; yakın mesafe atışları | tekrar yöntemi ve bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Acar M. Ş. (2013). Osmanlı'da Sportif Atıcılık Nişan Taşları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. |
Sağlam H. ve Genç H. (2007). Atıcılık ve Atış Sporu, Birlik Sahaf Kitabevi, Ankara. |
Cassel J. (2017). Shooter's Bible, 109th Edition: The World's Bestselling Firearms Reference, Skyhorse Publishing, New York City, US |
Tüntaş, H. B. , Nazari, T., Yıldırım, G., ve Şanlı, H. (2014). Turkish Shooting and Hunting Federation (Taf) 90th Annıversary Capital Polygon Complex Architectural Project Competition. METU JFA,2, 245. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |