TR EN

MASA TENİSİ III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY426 MASA TENİSİ III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, masa tenisi branşının ileri seviye tekniklerini uygulayabilme, temel teknikleri öğretebilme ve branşa özgü antrenman programı hazırlayabilme becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, masa tenisinin kuralları, masa tenisinde temel farklılıklar, forehand ve backhand çalışmalar, köşe çalışmaları, falso vuruş tekniği, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknik ve hareketler ve antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Masa tenisi branşına yönelik özel öğretim yöntemleri ilkelerini açıklar.
Masa tenisi branşına özgü teknikleri ileri seviyede uygular.
Branşa özgü hareket tekniklerini koordineli bir şekilde uygular.
Branşa özgü temel teknikleri öğretir.
Masa tenisi branşına özgü antrenman programlarını inceler ve programın içeriğinin uygunluğunu değerlendirir.
Masa tenisi branşına özgü antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, Masa tenisi kuralları, Masa tenisi branşına ait temel kavramların açıklanması Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Masa Tenisi teknik Öğretiminde Temel Prensipler, Masa Tenisi Temel Öğretiminde İzlenecek Basamaklama, uygulama hatalarının engellenmesi, hata yapmaya neden olan faktörler Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Masa Tenis vuruş tekniği öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar, metodik ilkeler, Masa tenisi branşına özgü rahatsızlıklar ve sakatlıklar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Görsel, yazılı literatür tarama ve Video izleme Masa tenisi branşına özgü biomekanik analiz ve enerji metabolizması Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
5 Video izleme ve yorumlama Forehand vuruş tekniği uygulama hataları ve düzeltme çalışmaları, numaralı masa uygulamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
6 Video izleme Backhand vuruş tekniği uygulama hataları ve düzeltme çalışmaları ve numaralı masa uygulamaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
7 Video izleme Spin ve blok vuruş tekniği hataları ve düzeltme çalışmaları ve numaralı masa uygulamaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Örnek maç izleme Vuruş hızı ayarlama tekniği ve hız vuruş hızı düzeltme çalışmaları Uygulamalı grup çalışmaları
10 Video izleme Mesafe ve yön çalışmaları; forehand, backahand ve spin uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
11 Video izleme Blok tekniği uygulama çalışmaları ve blok tekniği uygulama hatalarının düzeltilmesi Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
12 Video izleme ve yorumlar Top kesme ve lob tekniği uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
13 Mevcut antrenman programlarını inceleme Masa tenisi branşına özgü haftalık ve aylık antrenman planları hazırlama yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
14 Mevcut antrenman programlarını inceleme Masa tenisi branşına özgü yıllık antrenman planları hazırlama yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
15 Maç izleme Maç performansı alıştırmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdil, G. (2000). Masa Tenisi Teknik-Taktik Kondisyon, Alaş Matbaası, Ankara.
Kırlı, V.(2007). Spor ve Masa Tenisi, Nadir Kitap Yayınevi, İstanbul.
Sinan, Ö. (2017). Masa Tenisi 3.Sınıf Düzeyi, Yuva Yayınları, İstanbul.
McAfee R. (2009). Table Tennis: Steps to Success. Human Kinetics, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0