TR EN

TENİS III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY430 TENİS III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ONUR YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, tenis branşına yönelik teknikleri ileri düzeyde uygulayabilme, tenis branşına yönelik temel teknikleri öğretebilme ve branşa özgü antrenman programı hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; tenis branşına yönelik öğretim yöntemleri, ileri düzey tenis teknikleri, antrenman programlarının analizi, antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tenis branşına yönelik tekniklerin öğretiminde uyulması gereken temel prensipleri açıklar.
Tenis branşına yönelik temel teknikleri ileri düzeyde uygular.
Tenis branşına yönelik temel teknikleri öğretir.
Tenis branşına özgü antrenman programlarını inceler (examine) ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Tenis branşına özgü antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tenis oyun kuralları Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Tenis teknik Öğretiminde Temel Prensipler, Tenis Temel Öğretiminde İzlenecek Basamaklama, uygulama hatalarının engellenmesi, hata yapmaya neden olan faktörler Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Tenis vuruş tekniği öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar, metodik ilkeler, tenis branşına özgü rahatsızlıklar ve sakatlıklar Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Tenis ve biomekanik analizi ve enerji metabolizması Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi
5 Video izleme Forehand vuruş tekniği uygulama çalışmaları ve hataları düzeltme çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
6 Video izleme Backhand vuruş tekniği uygulama çalışmaları ve hataları düzeltme çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
7 Video izleme Vole vuruş tekniği hataları ve düzeltme çalışmaları, yardımcı vuruşlar Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Örnek maç izleme Fileye yaklaşma, smaç vuruş tekniği uygulama çalışmaları ve hataları düzeltme çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
10 Video izleme ve konuya ilişkin kitap okuma Merkezde kalma, servis vuruş tekniği uygulama çalışmaları ve hataları ve düzeltme çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
11 Maç izleme Teknikleri kombine uygulama çalışmaları (servis, forehand, backhand, vole, smaç) Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
12 Video izleme, yorumlama ve konuya ilişkin kitap bölümü okuma Tenis 5 oyun durum analizi ve ( servis atışı, servis karşılama, dip çizgiden varan gelen oyunu, file oyunu, geçeğen oyun) uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
13 Maç izleme Yardımcı ve özel vuruş uygulamalarında teknik hatalar ve düzeltme çalışmaları (lob, drob shot.) Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
14 Video izleme ve literatür taraması Tenis antrenman modelleri, (kuvvet, sürat, dayanıklılık, hareketlilik) Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuya ilişkin kitap okuma ve literatür taraması, makale araştırması Tenis yıllık antrenman planlaması Grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Vural, B. (2011). İleri Seviye Antrenör El Kitabı Kültür Yayınları, Ankara
Daalen, M.V. (2011). The Fundamentals of the Game (For Coaches, Players, and Parents). Perfect Bound, UK.
Steinhofel, L. (2003). Competitive Tennis: Training Exercises. Meyer & Meyer Sport, US.
Reid, M., Quin, A. ve Crespo, M. (2003) Strenght and Conditianoning for Tennis. ITF, Spain.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0