TR EN

BİSİKLET III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY448 BİSİKLET III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, bisiklet sürüş tekniklerini öğretebilecek, ileri sürüş tekniklerini uygulayabilecek ve bisiklet sporuna özgü antrenman programı hazırlayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Bisiklet sporunun tarihçesi, kurallara uygun olarak bisikletin güvenli sürüşü, bisiklet çeşitleri, bisiklet kıyafetleri, bisiklet vites bilgisi ve bisiklet bakımı, Hava şartlarına göre sürüş tekniğini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bisiklet sporunun tarihsel gelişimini açıklar
Bisiklet kullanımında güvenli sürüşün kurallarını açıklar ve uygular
Bisikletin bakımını yapar
Bisiklet sporuna ait ileri sürüş tekniklerini uygular.
Bisiklet sürüşü tekniklerini öğretir
Bisiklet sporuna ait antrenman programlarını inceler, programın içeriğinin uygunluğunu değerlendirir.
Bisiklet sporuna özgü antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyişi hakkında genel açıklamalar, Bisiklet sporunun Tarihçesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Bisiklet çeşitleri. Bisiklet seçimi, sürüş teknikleri uygulamaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
3 Literatür tarama ve video izleme Trafikte bisiklet kullanımı, Bisiklet sürüşünde güvenlik kuralları ve aksesuarları, sürüş teknikleri uygulamaları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Bisikleti bakımında dikkat edilmesi gerekenler ve uygulama alıştırmaları Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Literatür taraması ve sunum hazırlama Bisiklet sürüş tekniklerinin öğretim yöntemleri Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Antrenman programlarının incelenmesi Bisiklet sporuna ait antrenman programlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Antrenman programlarının incelenmesi Bisiklet sporuna ait antrenman programı hazırlama Anlatım, soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı kaynak taraması Vize sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yol bisikletleri ve kullanım yöntemleri, ileri sürüş teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Şehir bisikletleri ve kullanım yöntemleri, ileri sürüş teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dağ bisikletleri ve kullanım yöntemleri, ileri sürüş teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Çeşitli bisiklet kullanımlarında kıyafet, giyim Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Video izleme Her türlü hava koşulunda bisiklet kullanım yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım ve soru cevap yöntemi, uygulamalı grup çalışması
15 Video izleme Bisiklet ile kısa, orta, uzun mesafe turlarında ileri sürüş teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım soru cevap yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sovndal, S. (2009). Cycling Anatomy (Sports Anatomy). Human Kinetics, United States Of America.
Sidwells, C. (2014). Bisiklet (Turkish). Kaknus Yayınları, İstanbul
Ardahan, F. & Lapa, T. Y. (2011). Açık Alan Rekreasyonu, Bisiklet Kullanıcıları Ve Yürüyüşçülerin Doğa Sporu Yapma Nedenleri Ve Elde Ettikleri Faydalar. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1327-1341.
Dunya Bisiklet Birliği, web sayfası: www.uci.ch

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0