TR EN

REKREASYONDA PROGRAM GELİŞTİRME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY377 REKREASYONDA PROGRAM GELİŞTİRME 7 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreatif etkinlik uygulamalarına yönelik faaliyet programı hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; program geliştirme ilkeleri, program geliştirme aşamaları, rekreatif etkinlikler için program geliştirme, rekreatif programların hedef kitlesine uygun olarak planlanması ve uygulanması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyonel etkinliklerle ilgili temel kavramları açıklar.
Farklı özelliklerdeki bireylere yönelik uygulanan rekreatif etkinliklerin ihtiyaçlarını tartışır.
Program geliştirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
Planlanan rekreasyon organizasyonlarının işleyişini analiz eder.
Rekreatif etkinliklere ilişkin organizasyonlarla ilgili genel ihtiyaçları belirler.
Rekreatif etkinlik uygulamalarına yönelik faaliyet programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, rekreasyon, spor ve organizasyonların tanımları Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması Planlama ve programlama ile ilgili genel kavramlar Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Program geliştirme ilkeleri Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Program geliştirme aşamaları Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
5 Literatür taraması Programları geliştirmede ihtiyaçları belirleme Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili makale okuma Programları geliştirmede amaçların belirlenmesi Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
7 Literatür taraması Rekreatif etkinlikler için program geliştirme Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Rekreatif programların hedef kitlesine uygun olarak planlanması ve uygulanması Anlatım ve soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Çocuklar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Gençler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yetişkinler için rekreatif etkinliklerde program geliştirme; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Literatür taraması ve sunum hazırlama İleri yaşlar için rekreatif etkinliklerde program geliştirme; öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Rekreasyon organizasyonları planlama sürecinin işleyiş aşamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Ders notu tekrarı Sınava hazırlık çalışması ve geri bildirim Soru cevap ve tartışma yöntemleri
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Balcı, V. (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi, Bağırgan Yayınları, Ankara.
Sunay, H. (2000). Sporda Organizasyon, Gazi Kitabevi, Ankara.
Covell, D., Walker, S., Siciliano, J. ve W.Hess, P. (2007). Managing Sports Organizations, Transferred to Taylor & Francis, US.
Hernandez, R.A. (2013). Managing Sport Organizations. Routledge, America.
Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Yayınevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
0
2
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
4
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
2
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
3
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
1
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
4
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
4
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
5
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0