Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANY412 | GOLF | 8 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Golf branşı ile ilgili müsabakaya yönelik taktikler geliştirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Koçluk ve müsabaka hazırlığı, golf branşına özgü temel teknik uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, ileri seviye teknikleri öğretim yöntemleri, temel teknik hareketlerin analizi, ileri seviye vuruş teknikleri, golf branşına özgü performans testleri, golf branşına özgü özel antrenman teknikleri, golf branşına özgü koordinasyon ve kuvvet çalışmaları, oyuncular için strateji ve taktikler, sezinleme, ileri seviye müsabaka taktikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Golf branşında yapılan teknik hataları düzeltmeye yönelik yöntemleri açıklar ve uygular. |
Golf branşına özgü temel tekniklerin öğretimine yönelik yöntemleri uygular. |
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı içeriğini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar. |
Golf branşı ile ilgili müsabakaya yönelik taktikler geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Koçluk ve müsabaka hazırlığı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
2 | Video izleme ve yorumlama | Hook vuruşunda hedef, tutuş ve posturde uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma ve uygulamalı eşli çalışmalar |
3 | Video izleme ve yorumlama | Shank vuruşunda hedef, tutuş ve posturde uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma ve uygulamalı eşli çalışmalar |
4 | Video izleme ve yorumlama | Overswing vuruşunda hedef, tutuş ve postured uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma ve uygulamalı eşli çalışmalar |
5 | Video izleme ve yorumlama | Topping vuruşunda hedef, tutuş ve posturde uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma ve uygulamalı eşli çalışmalar |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İleri seviye teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Temel teknik hareketlerin analizi ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | İleri seviye vuruş teknikleri hataları ve düzeltme çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Golf branşına özgü performans testleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
11 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Golf branşına özgü özel antrenman teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Golf branşına özgü koordinasyon çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
13 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Golf branşına özgü kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Oyuncular için strateji ve taktikler, sezinleme ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
15 | Müsabaka izleme ve yorumlama | İleri seviye müsabaka taktiklerinin inceleme ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arnett, B. (2013). Rub Of The Green Revisited. Trafford Publishing, USA. |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör Ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara. |
Rineberg, D. (2008). Play Scratch Golf: An Amateur's. Trafford Publishing, Usa. |
Türkiye Golf Federasyonu, Https://Www.Tgf.Org.Tr/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
5 | |||||
2 |
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
|
5 | |||||
2 |
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
5 | |||||
2 |
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
4 | |||||
3 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
4 | |||||
2 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
5 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
5 | |||||
4 |
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |