Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANY444 | YÜZME | 8 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yüzme branşına özgü antrenman programı hazırlama ve yüzme branşına özgü yarışmalarda kazanmaya yönelik taktikler geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; antrenman ilkeleri, sezon planlaması, yüzmede kas sistemi yapısı, ısınma ve yumuşama, yüzme branşına özgü öğretim yöntemleri dayanıklılık antrenmanları, aerobik eşik antrenmanı, tekrar setleri, maraton ve fardlek antrenmanları, orta mesafe yüzme antrenmanları, toparlanma antrenmanları, İleri düzey yarış taktikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Branşa özgü ısınma ve soğuma egzersizlerinde uygulanması gereken kuralları açıklar. |
Yüzme branşına özgü temel tekniklerin öğretimine yönelik yöntemleri uygular. |
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı içeriğini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir |
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar |
Yüzme branşına özgü yarışmalarda kazanmaya yönelik taktikler geliştirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel antrenman ilkeleri, özel antrenman ilkeleri, sezon planlaması | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Literatür taraması | Yüzme sporunda kas sistemi yapısı ve işlevleri, antrenman ve yarışlarda hormonların rolü | Anlatım, soru-cevap yöntemi, uygulama yöntemi |
3 | Literatür taraması, video izleme | Branşa özgü Isınma ve yumuşama egzersizleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulama yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme | Serbest stil ve sırtüstü stilde grubun özelliklerine göre teknik öğretiminde kullanılan yöntemler ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulama yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, video izleme | Kurbağa stil ve kelebek stilde grubun özelliklerine göre teknik öğretiminde kullanılan yöntemler ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulama yöntemi |
6 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Temel dayanıklılık antrenmanı ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Özel dayanıklılık antrenman, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Aerobik eşik antrenmanı ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama çalışmaları |
10 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Eksiltmeli ve dinlenmeli tekrar setleri, karışık mesafe tekrar setleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama çalışmaları |
11 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Maraton ve fordlek antrenmanları, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
12 | Literatür tarama, örnek antrenman programı inceleme | Orta mesafe yüzüş antrenmanları, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek antrenman programı inceleme | Toparlanma antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
14 | Yüzme yarışı izleme ve yorumlama | Yarış stratejileri: Ofansif taktikler, defansif taktikler ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulama çalışmaları |
15 | Yüzme yarışı izleme ve yorumlama | İleri düzey yarış taktikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulama çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Maclischo, E.W. (2018) Swimming Fastest, Ekim Yazım Merkezi, İstanbul |
Cross, D., Bernabei, T., Paul, C., Newell, N. (2014). Yüzme, Akıl Çelen Kitaplar, İstanbul |
Bompa,T. O., (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, İstanbul |
Yüzme Hocası, https://yuzmehocasi.wordpress.com/yuzme-teknikleri/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
|
5 | |||||
2 |
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
4 | |||||
3 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
3 | |||||
2 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
4 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
4 | |||||
4 |
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |