TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT409 DİJİTAL PAZARLAMA 7 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi farklı konular incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenciler, medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri yorumlar.
Bu dersin sonunda öğrenciler,markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını oluşturur.
Bu dersin sonunda öğrenciler,dijital platformları öğrenerek daha etkin pazarlama kampanyaları üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatürün Okunması Ders konularına genel bakış. Online uzaktan eğitim
2 Literatürün Okunması Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketimimizde yaşanan değişimler. Online uzaktan eğitim
3 Literatürün Okunması Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Online uzaktan eğitim
4 Literatürün Okunması Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Online uzaktan eğitim
5 Literatürün Okunması Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Online uzaktan eğitim
6 Literatürün Okunması İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Online uzaktan eğitim
7 Literatürün Okunması Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Online uzaktan eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Literatürün Okunması E-posta pazarlaması ve stratejileri. Online uzaktan eğitim
10 Literatürün Okunması Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Online uzaktan eğitim
11 Literatürün Okunması Başarılı yerel ve global kampanyalar. Online uzaktan eğitim
12 Literatürün Okunması Arama ve arama motoru pazarlaması. Online uzaktan eğitim
13 Literatürün Okunması Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Online uzaktan eğitim
14 Literatürün Okunması Sosyal medya dinamikleri: Blog’lar, viral, advertgaming, online seeding. Online uzaktan eğitim
15 Literatürün Okunması Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi Online uzaktan eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
1
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
3
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0