Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY219 | YOGA I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MELTEM DÜZGÜN-Dr.Öğr.Üyesi RABİA ÖZCAN KAYACI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yoga duruşlarını, nefes ve gevşeme tekniklerini, konsantrasyon ve meditasyon tekniklerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; yoga'nın temel kavram ve içerikleri, yoga felsefesi, yoga ekolleri, yoga sisteminin temellerini oluşturan hareket, solunum, gevşeme, konsantrasyon ve meditasyon uygulamaları, yoga eğitimcisin kişisel duruşu ve etik ilkeleri. özelleştirilmiş yoga dersleri: çocuklar için yoga, hamileler için yoga ve 50 yaş üzeri yetişkinler için yoga konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yoga ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Yoga’nın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
Yoga felsefesini temel içerikleriyle açıklar. |
Temel düzeydeki yoga duruşlarını uygular. |
Yoga’ya özgü temel düzey nefes ve gevşeme tekniklerini uygular. |
Yoga’ya özgü temel düzey konsantrasyon ve meditasyon tekniklerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, Yoga'nın Tarihsel Gelişimi, Temel Kavram ve İçerikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Yoga Felsefesi ve Yoga Temelli Beden-Zihin Egzersizleri; Ayaktaki Duruşlar-Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Doğal Nefes, Bölgesel ve Tam Yoga Nefes Teknikleri) | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Yoga Duruşlarının Temel Özellikleri, Farklı Seviyeler İçin Yoga Duruşları; Öne Eğilme Duruşları -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Ujjayi ve Farklı Burun Kanalları ile Nefes Teknikleri) | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Yoga Nefeslerinin Temel Özellikleri; Nefes-Beden, Nefes-Zihin, Nefes-Bilinç, Nefes-Duygu Etkileşimi; Yoga Duruşlarının Nefesle Entegrasyonu; Arkaya Eğilme Duruşları -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Ritmik Nefesler), Konsantrasyon ve Meditasyon Teknikleri | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Yoga ve Duyusal Denetim, Benlik ve Beden Farkındalığı ve uygulama çalışmaları; Yüzüstü ve Sırtüstü Duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Isıtıcı-Enerjiyi Besleyen Nefes Teknikleri) | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
6 | Video izleme ve yorumlama | Yoga’da Konsantrasyon ve Meditasyon Basamakları, Meditasyona Hazırlayıcı Duruşlar; Kalça Açıcı Duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Soğutucu: Dinginlik ve Gevşeme Etkisi Yaratan Nefes Teknikleri) | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Yoga’nın 8. Basamağı: Kendini Gerçekleştirmenin Temel İçerik ve Uygulama İlkeleri; Çevrilmeler ‘Burgu Duruşları’ -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Alma-Verme-Tutma Nefes Serileri), Konsantrasyon ve Meditasyon Teknikleri, Derin Gevşeme uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve yorumlama | Yoga Çalışmasında Isınma ve Gevşeme Tekniklerinin Uygulama Esas ve İlkeleri; Denge Duruşları -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Aritmik Nefesler), Konsantrasyon ve Meditasyon Teknikleri, Derin Gevşeme uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve mevcut egzersiz planları inceleme | Yoga Egzersiz Planı Hazırlamanın İlke ve Esasları, Ders Planı örneklerinin incelenmesi Alıştırmaları; Karın Güçlendirici Duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Aslan Nefesi ‘Simha Pranayama’), Konsantrasyon ve Meditasyon Teknikleri, Derin Gevşeme uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Yoga Eğitmenin Kişisel Duruşu ve Etik İlkeler ve Ters Duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler / Pranayama ‘Nefes Teknikleri’ (Arı Nefesi ‘Bhramari Pranayama’), Konsantrasyon ve Meditasyon Teknikleri, Derin Gevşeme uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
12 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Yoga Sınıfının Unsurları ve Yoga’da Eğitim-Öğretim Teknikleri ve mikro ders verme çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Çocuklar İçin Yoga Dersinin Temel Özellikleri, Tekniklerinin İncelenmesi ve mikro ders verme çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Hamileler İçin Yoga Dersinin Temel Özellikleri, tekniklerinin İncelenmesi ve mikro ders verme çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | 50 Yaş Üzeri Yetişkinler İçin Yoga Dersinin Temel Özellikleri, tekniklerinin İncelenmesi ve mikro ders verme çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Worby, C. (2005). Her Yönüyle Yoga. Arkadaş Yayıncılık, Ankara. |
Kaminoff, L. Ve Matthews, A. (2012). Yoga Anatomi. Sistem Yayıncılık, İstanbul. |
Iyengar, B.K.S. (2014). Iyengar Yoga: The Path to Holistic Health. Durling Kinderslay, London. |
Kirk, M. (2006). Hatha Yoga Illustrated. Human Kinetics, HongKong. |
Göcek, Ö. (2009). Çocuklarla Yoga Hareketleri ve Sağlıklı Yaşam. Kaknüs Yayınları, İstanbul. |
Ratfish, G. (2015). Gebelikten Anneliğe Yoga: Ebeveynliğe Bedensel, Zihinsel ve Ruhsal Hazırlık. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
1 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
1 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |