TR EN

MASA TENİSİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY236 MASA TENİSİ I 5 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, masa tenisi branşına özgü oyun sistemlerini ve temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Masa tenisi branşı ile ilgili genel bilgileri açıklar.
Masa tenisi branşına ilişkin yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
Masa tenisi branşına ait malzeme ve ekipmaları kullanır.
Masa tenisi branşına özgü temel teknikleri uygular.
Masa tenisi branşı ile ilgili oyun sistemlerini antrenman ve maç ortamında uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Masa Tenisi Tarihçesi Dünya’ da Doğuşu ve Gelişimi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Masa tenisi Türkiye’de doğuşu ve gelişimi, saha ve ekipman bilgisi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Masa tenisi oyun kuralları, masa tenisi genel-özel ısınma şekilleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
4 Video izleme Masa tenisi branşına özgü raket tutuş, topa alışma, temel duruş, kayma adımları ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi, bireysel ve eşli çalışmalar
5 Video izleme Backhand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
6 Video izleme Forehand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar
7 Maç izleme Backhand ve Forehand kombine vuruşlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Maç izleme Maç formatında uygulama çalışmaları Uygulamalı grup çalışmaları
10 Video izleme Forehand top spin teknikleri ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
11 Video izleme Forehand falso spin teknikği ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
12 Video izleme Masa tenisi branşına özgü oyun sistemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
13 Video izleme ve pratik yapma Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
14 Video izleme ve pratik yapma Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
15 Maç izleme ve yorumlama Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdil, G. (2000). Masa Tenisi Teknik-Taktik Kondisyon, Alaş Matbaası, Ankara.
Kırlı, V.(2007). Spor ve Masa Tenisi, Nadir Kitap Yayınevi, İstanbul.
Sinan, Ö. (2017). Masa Tenisi 3.Sınıf Düzeyi, Yuva Yayınları, İstanbul.
McAfee R. (2009). Table Tennis: Steps to Success. Human Kinetics, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
4
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
4
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
4
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
4
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
5
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
3
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0