TR EN

PİLATES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY239 PİLATES I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. DUYGU KOCA-Öğr.Gör. MUHAMMED MÜCAHİT KARAKAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; Pilatese ilişkin temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar.
Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir.
Mat ve Reformer‘ daki egzersiz kurallarını bilir.
Mat ve Reformer‘ daki egzersizlere ilişkin temel teknikleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum
2 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Teorik: Pilates branşı tarihi, prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum
3 Video izleme ve kitap bölümü okuma Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi
4 Video izleme Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu Uygulama: Yardımlı ve yardımsız Fundamentals (temel hareketler) başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
5 Video izleme ve kitap bölümü okuma Teorik: uygulanan hareketlerin tekrarı Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Fundamentals (temel hareketler) devamı Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
6 Video izleme Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Level-I Mat egzersizleri , kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
7 Video izleme Vize sınavı hazırlık çalışmaları- uygulamalı ders yapma Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve kitap bölümü okuma Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Mat egzersizlerinin devamı, kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
10 Video izleme Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
11 Video izleme Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı,modifikasyonları, önlemler Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
12 Video izleme ve kitap bölümü okuma Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
13 Video izleme Teorik-Uygulama: Reformer hareketleri kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınması gereken önlemler konusunda ders tekrarı Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
14 Video izleme Uygulama: Temel hareketler ve Level-I Mat egzersizlerinden oluşan programı uygulamalı tekrar etmek Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
15 Video izleme Level-I Reformer Egzersizlerinden oluşan teorik ve uygulamalı ders tekrarı Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Taylor Alpers, A., Taylor Segel R. ve Gentry, L. (2009). Her Yönüyle Pilates. Arkadaş Yayıncılık, Ankara.
Villa, U. (2013). Pilates & Fitness. Alfa Yayıncılık, İstanbul.
George, A. (2010). Intermediate Matwork. Centerworks, Washington.
Herman, E. (2004). Pilates Props. Uleysses Press, Berkeley, US.
Ungaro, A. ( 2002).Pilates Body İn Motion. DK Publishing, New York, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
3
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
2
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
3
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
3
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
0
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
3
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0