Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY339 | ORYANTİRİNG II | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, salon oryantring, kazık traversi oryantiring, hat oryantiring ve arazi (kaba) oryantiring türlerini kurallarına uygun bir şekilde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; oryantiring branşının tarihsel gelişimi, oryantiring branşının türleri, oryantiring branşının kuralları, oryantiring haritası ve kullanılan semboller, oryantiring hedef bilgi kartı, temel oryantiring teknikleri, salon çalışmaları, kazık traversi oryantiring çalışmaları, hat oryantiringi ve arazi (kaba) oryantiringi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Oryantiring branşına ait temel kavramları açıklar. |
Oryantiring branşının tarihsel gelişimini özetler. |
Oryantiring haritasında kullanılan sembolleri açıklar. |
Oryantiring hedef bilgi kartının kullanım amacını açıklar. |
Oryantiring branşına ait kuralları açıklar ve uygular. |
Salon oryantring, kazık traversi oryantiring, hat oryantiring ve arazi oryantiring türlerini kurallarına uygun bir şekilde uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Teorik: Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Oryantiring branşının tarihçesi ve branş ile ilgili temel bilgiler | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür taraması | Oryantiring branşının türleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi |
3 | Türkiye Oryantiring Federasyonu web sitesi inceleme | Oryantiring branşının temel kuralları | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
4 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring haritasında kullanılan semboller | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
5 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring haritasında kullanılan semboller | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
6 | Önerilen kaynak kitaptan ilgili bölümü okuma | Oryantiring hedef bilgi kartı ve işlevleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
7 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Oryantiring alanları ve özellikleri | Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Oryantiring branşına özgü teknikler ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması |
10 | Video izleme ve yorumlama | Oryantiring branşına özgü teknikler ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi ve grup çalışması |
11 | Video izleme ve yorumlama | Kazık traversi tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
12 | Video izleme ve yorumlama | Hat Oryantiring’i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
13 | Video izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
14 | Video izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
15 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Arazi (kaba) Oryantiring’ i tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ferguson, C. ve Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering, Skills, Techniques and Activities, Orienteering. Human Kinetics, USA. |
Burns, B. ve Burns, M. (2015). Wilderness Navigation: Finding Your Way Using Map, Compass, Altimeter & GPS. Mountaineers Books, US. |
McNeill, C. (2010). Orienteering, Skills, Techniques, Training, Crowood Sports Guidies, US. |
Karaca, F. (2008). Uluslararası Oryantiring Kuralları (International Orienteering Federation - Iof). Gün Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
3 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |