TR EN

MODERN OKÇULUK VE GELENEKSEL OKÇULUK III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY420 MODERN OKÇULUK VE GELENEKSEL OKÇULUK III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; geleneksel, makaralı veya klasik yay çeşitlerinin malzeme ayarını yapabilecek, atış tekniklerini ileri seviyede uygulayabilecek ve atışlardan elde edilen puanları hesaplayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Contents of the Course Unit Dersin içeriği, Geleneksel ve Modern okçuluk malzeme tanıtımlarını, Geleneksel okçulukta özel öğretim yöntemlerini, Modern okçulukta özel öğretim yöntemlerini, Özel antrenman teknik taktik bilgisini, Örnek antrenman planlarını ve Ok atışları, konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geleneksel ve modern okçuluk sporunda kullanılan ok ve yay seçimiyle ilgili ilkeleri açıklar.
Okçuluk sporuna özgü özel öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.
Farklı fiziksel özelliklerdeki bireylere özgü malzeme seçimini yapar.
Ok atışları öncesinde ve sırasında malzeme ayarlarını yapar.
Okçuluk sporuna ait ileri seviye atış tekniklerini uygular.
Atışlardan elde edilen puanların hesaplamasını yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Okçulukta basamaklı özel öğretim yöntemleri Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Literatür tarama, video izleme Teorik: Geleneksel okçulukta temel seviyedeki malzeme ayarlamaları Uygulama: nişangah ayarlama Anlatım ve gösteri yöntemi
3 Video izleme ve yorumlama Teorik: Geleneksel okçulukta temel seviyedeki malzeme ayarlamaları Uygulama: yayda sertlik ayarlama çalışmaları Anlatım ve gösteri yöntemi
4 Video izleme ve yorumlama Teorik: modern okçuluktaki klasik yaya özgü temel seviyede malzeme ayarlamaları Uygulama: nişangah ayarlama (klasik yay) Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma
5 Video izleme ve yorumlama Teorik: modern okçuluktaki makaralı yaya özgü temel seviyede malzeme ayarlamaları Uygulama: yayda sertlik ayarlama çalışmaları Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma
6 Literatür tarama Geleneksel ve modern okçulukta ok ve yay seçme ilkeleri Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma
7 Literatür tarama Farklı fiziksel özelliklerdeki bireylere özgü malzeme seçimi ilkeleri Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Vize sınavı hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Görsel ve yazılı literatür tarama Okçuluk sporuna Özgü yarışma taktikleri ve puanlama Anlatım ve gösteri yöntemi
11 Video izleme ve yorumlama 18-25 metre ok atışları; geleneksel, klasik ve makaralı yaylarda ok atışları ve puan toplama Grup çalışması yöntemi
12 Video izleme ve yorumlama 18-25- 30 metre ok atışları; geleneksel, klasik ve makaralı yaylarda ok atışları ve puan toplama Grup çalışması ve eşli çalışmalar
13 Video izleme ve yorumlama 18-25- 30 Ok atışları alıştırmalarında malzeme ayarlaması çalışmaları; malzeme ile ilgili çıkan sorunlara yönelik ayarlama çalışmaları Grup çalışması, eşli çalışmalar, gösteri ve gözlem yöntemi
14 Konuk ile ilgili bilgi toplama Alanında uzman konuk ile söyleşi ve uygulama çalışmaları. Grup çalışması ve tekrar yöntemi
15 Konuk ile ilgili bilgi toplama Final sınavına hazırlık çalışmaları Teorik: Atışlardan elde edilen puanların hesaplanması Uygulama: atış teknikleri ve malzeme ayarlaması ile ilgili becerilerin değerlendirilmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yücel, U. (1999). Türk Okçuluğu, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara.
Ertan, H. (2009). Okçulukta Kassal Aktivasyon, Nisan Kitabevi, Eskişehir.
Wise, L. (2014). Core Archery: Shooting with Proper Back Tension : Using Mental Mastery to Build Winning Form Step-by-step, Target Communications Corporation, Sunnywale, USA.
Haywood, K. ve Lewis, C. (2013). Archery-4th Edition: Steps to Success, Human Kinetics, Ontario, Canada.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
1
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
2
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
1
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
4
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0