TR EN

BOKS III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY446 BOKS III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, boks branşına özgü teknikleri öğretme, hareketlerin uygulanışını teknik açıdan analiz etme ve branşa özgü antrenman programı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; boks branşı müsabaka kuralları ve puanlama, öğretim basamaklamaları, temel hareketlerin teknik uygulamalarına ilişkin analiz yapma ve branşa özgü antrenman programları hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Boks branşında kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
Boks branşına ait tekniklerin öğretim basamaklamalarını açıklar ve uygular.
Boks branşına ait savunma ve vuruş tekniği kombinasyonlarını öğretir.
Boks branşına özgü hareketlerin uygulanışını teknik açıdan analiz eder ve uygunluğunu değerlendirir.
Boks branşı ile ilgili antrenman programını hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Öğretim yöntemlerine ilişkin kavramlar, öğretim prensipleri Anlatım, soru-cevap yöntemi
2 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme Temel duruş ve guard alma teknikleri öğretim basamaklamaları Anlatım, soru-cevap yöntemi
3 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme Boksör adımlarına ilişkin öğretim basamaklamaları (ileriye adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakibin etrafında adımlar ) Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
4 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme Vuruş teknikleri öğretim basamaklamaları (Direkt vuruşlar, çeneye ve gövdeye sol direkt, sağ direkt) Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
5 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme Ayak hareketleri ile birlikte direkt vuruş kombinasyonlarına özgü tekniklerin öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
6 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme Direkt vuruşlara karşı savunma teknikleri ve öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
7 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video izleme Kroşe vuruş (Sol ve Sağ kroşe) teknikleri öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
10 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve maç izleme Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
11 Literatür tarama, konuyla ilgili kitap okuma ve video ya da maç izleme Alttan vuruş teknikleri öğretim basamaklamaları ve Alttan vuruşlara karşı müdafaa teknikleri öğretim basamaklamaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
12 Örnek antrenman programı inceleme Boks branşına ait tekniklerin öğretimine yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları Uygulamalı grup çalışması
13 Makale okuma ve örnek antrenman programı inceleme Teori: boks branşına özgü dayanıklılık antrenmanları: -Temel dayanıklılık antrenmanı -Özel dayanıklılık antrenmanı Uygulama: boks branşına özgü dayanıklılık özelliğini geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları Anlatım, soru cevap, Uygulamalı grup çalışması
14 Makale okuma ve örnek antrenman programı inceleme Teori: boks branşına özgü kuvvet antrenmanları: -Çabuk kuvvet antrenmanı -kuvvette devamlılık antrenmanları Uygulama: boks branşına özgü kuvvet özelliğini geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama alıştırmaları Anlatım, soru cevap, Uygulamalı grup çalışması
15 Örnek antrenman programı inceleme, video izleme Final sınavına hazırlık çalışmaları Anlatım, soru- cevap yöntemi, grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ankara savunma sanatları https://www.ankarasavunmasanatlari.com/Blog/boks-teknikleri-ve-hareketleri-191-1
Yurtsever, F. Boks teknik taktik eğitim esasları, Nadir Kitap
Rüzgar, H. (2008) Boks Hakkında Genel Bilgiler, Ankara Basın ve Ciltevi, Ankara
Muratlı, S., Kalyoncu, O., Şahin, G.(2012). Antrenman ve Müsabaka. Nobel yayınevi, Ankara.
Boks Academy, http://www.boksacademy.com/Boksta%20savunma%20teknikleri%20nas%C4%B1l%20yap%C4%B1l%C4%B1r.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
1
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
0
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0