TR EN

YÜKSEK PERFORMANSTA PERİYOTLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY344 YÜKSEK PERFORMANSTA PERİYOTLAMA 6 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR DOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, takım ve sporcunun kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütme ve sporcunun performans gelişimini sağlamaya yönelik antrenman programı hazırlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin İçeriği; Performans ile ilgili temel kavramlar, Performansın oluşumu ve Öğeleri, Yüksek performansa ulaşım basamakları, Performans ölçme değerlendirme ve yönlendirme, kondisyonel antrenmanlar, Teknik antrenmanlar, Taktik Antrenmanlar olarak belirlenmiştir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yüksek performans antrenmanları ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Antrenman organizasyonu ve işleyişi ile ilgili periyotlama süreçlerinin özelliklerini açıklar.
Takım ve sporcunun kondisyon antrenmanlarına verdikleri fiziksel ve fizyolojik cevapların ölçüm faaliyetlerini yürütür (executive) ve performans ölçüm sonuçlarını analiz eder.
Elit düzeydeki bir sporcunun ve takımın kondisyon durumunu inceler ve mevcut durumun geliştirilmesine yönelik antrenman programı ve periyodunun uygunluğunu değerlendirir.
Yüksek performans geliştirmeye yönelik uygun antrenman yöntemlerini seçer.
Sporcunun performans gelişimini sağlamaya yönelik antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme Performans kavramı ile ilgili Tanımlar. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sportif Performansı oluşturan Öğeler Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yüksek Performansa Ulaşım Basamakları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sportif Performans Ölçme, Değerlendirme ve Yönlendirme ve uygulama çalışması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Örnek antrenman programı inceleme Kondisyon antrenmanı yöntemleri ve uygulama çalışması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Örnek antrenman programı inceleme Branşa özgü teknik antrenmanlar ve uygulama çalışması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Konuya ilişkin makale okuma Branşa Özgü Taktik antrenmanlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Müsabakaya hazırlık ve müsabaka döneminde psikolojik antrenmanlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Konuya ilgili makale okuma Branşa Özgü teknik ve teknolojik donanım kullanımı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Makro Periyotlama yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi
12 Konuya ilgili kitap bölümü okuma Mikro Periyotlama yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, gösteri yöntemi
13 Örnek antrenman programı inceleme Müsabaka Dönemi Antrenman programlarının incelenmesi örnek program hazırlama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Örnek antrenman programı inceleme Branşa Özgü Makro antrenman Planlama, örnek program hazırlama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Örnek antrenman programı inceleme Branşa Özgü Mikro Planlama ve öğrenci, örnek program hazırlama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2007). Antrenman Bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: Theory And Methodology Of Training. Human Kinetics. USA
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
2
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
1
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0