Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY364 | UYGULAMALI SU SPORLARI | 6 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Su sporları içinde yer alan kano, katamaran, stand up paddle, yelken ve rüzgar sörfü branşlarına ilişkin teknik becerileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Su sporları kavramları ve çeşitleri, Katamaran branşı malzemelerin tanıtımı müsabakalar ve rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Kano branşı malzemelerin tanıtım, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Stand up paddle branşı malzemelerin tanıtımı, rekreatif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Rüzgâr sörfü branşı malzemelerin tanıtımı, müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Raftingin rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Kite sörfün rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Yelken branşı branşı malzemelerin tanıtımı, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Su sporların ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Su sporları uygulamalarına ilişkin genel bilgileri açıklar. |
Su sporları uygulamaları ile ilgili yardımcı malzeme ve ekipmanları kullanır. |
Su sporları içinde yer alan kano, katamaran, stand up paddle, yelken ve rüzgar sörfü branşlarına ilişkin teknik becerileri temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Su sporları kavramları ve çeşitleri | Soru- cevap, anlatım yöntemi, |
2 | Görsel ve yazılı tarama | Katamaran branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, Video izleme | Katamaran branşı müsabakalar ve rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı tarama | Kano branşı malzemelerin tanıtım | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, Video izleme | Kano branşı müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı tarama | Stand up paddle branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, Video izleme | Stand up paddle rekreatif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı tarama | Rüzgâr sörfü branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, Video izleme | Rüzgâr sörfü branşı müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
11 | Literatür taraması, Video izleme | Raftingin rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
12 | Literatür taraması, Video izleme | Kate sörfün rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı tarama | Yelken branşı branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, Video izleme | Yelken branşı rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
15 | Literatür taraması, Video izleme | Seçmeli uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sunshine, S. (2003). Surfing İnjuries. Current Sports Medicine Reports, 2(3), 136-141. |
Türkiye Kano Federasyonu, http://www.turkaf.org.tr/Image/545/Durgunsu-Kano-Nedir-Nasil-Yapilir- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |