TR EN

STEP AEROBİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY223 STEP AEROBİK I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. DUYGU KOCA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Step Aerobik tekniklerini temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Step Aerobik ile ilgili temel kavramlar, çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve step aerobik temel teknikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Step aerobik uygulamaları ile ilgili temel kavramları açıklar.
Step aerobik destek malzemeleri ile ilgili uygulama ilkelerini açıklar.
Step aerobik uygulamaları ile ilgili malzemeleri kullanır.
Step aerobik egzersizlerini temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Step aerobik Tanım ve kavramlar - Spor Dalı Teknik Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum
2 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Step aerobik tarihçesi - Spor Dalı Teknik Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum
3 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Step aerobik malzemeleri -Spor Dalı Teknik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
4 Video izleme ve kitap bölümü okuma Step aerobik temel teknikleri - Spor Dalı Teknik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
5 Video izleme ve kitap bölümü okuma Farklı step aerobik uygulamaları ve müsabakalar - Spor Dalı Teknik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar
6 Video izleme ve kitap bölümü okuma Uygulama - Spor Dalı Teknik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
7 Video izleme ve kitap bölümü okuma Uygulama - Spor Dalı Teknik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve kitap bölümü okuma Spor Dalı Oyun Kuralları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
10 Video izleme ve kitap bölümü okuma Özel Antrenman Bilgisi Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
11 Video izleme ve kitap bölümü okuma Özel Antrenman Bilgisi Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
12 Video izleme ve kitap bölümü okuma Özel Antrenman Bilgisi Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları
13 Video izleme ve kitap bölümü okuma Uygulama -Spor Dalı Teknik / Taktik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
14 Video izleme ve kitap bölümü okuma Uygulama -Spor Dalı Teknik / Taktik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
15 Video izleme ve kitap bölümü okuma Uygulama -Spor Dalı Teknik / Taktik Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kurtaral, M. (2003). Adım Adım Step. Pres Basım Yayın, İstanbul.
Altay, F. ve Bulca, Y. (2006). Ritim Eğitimi ve Dans. Spor Yayımevi, Ankara.
Judi, F. (2010). Dance Units for Middle School. Human Kinetics, USA.
Bennett , J. ve Riemer, P. (2006) Rhythmic Activities and Dans. Human Kinetics, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
1
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
1
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
1
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
5
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
1
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
1
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0