Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY233 | BUZ PATENİ I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, buz pateni branşına ait temel teknikleri uygulama becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği; tanışma, dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, buz patenine giriş ve buz pateninin tarihçesi, buz pateni oyun kuralları ve, öne ve geriye kayma uygulama çalışmaları, öne limon, geriye limon, geriye kayma uygulama çalışmaları, öne ve geriye spiral kayma uygulama çalışmaları, sağ ve sol spiral, kar sabanı duruşu uygulama çalışmaları, pivot tekniğine önden geriye, geriden öne geçiş uygulama çalışmaları, öne çapraz kayma uygulama çalışmaları geriye çapraz kayma teknikleri ve uygulama çalışmaları, buz pateni dört ana pozisyonu ve uygulama çalışmaları, buz pateni geri çıkış uygulama çalışmaları, buz pateninde çift ayak spin dönüş uygulama çalışmaları ve buz pateninde atlamalar; wals jump uygulama çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Buz pateni branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Buz pateni branşı ile ilgili kuralları açıklar ve uygular |
Buz pateni branşına özgü ısınma ve soğuma egzersizlerini uygular. |
Buz pateni branşına ait temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, buz patenine giriş ve buz pateninin tarihçesi, Buz pateni oyun kuralları | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Buz pateni branşına özgü ısınma ve soğuma egzersizleri, Öne ve geriye kayma uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Öne limon, geriye limon, geriye kayma uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Öne ve geriye spiral kayma uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
5 | Video izleme | Sağ ve sol spiral, kar sabanı duruşu uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel ve eşli çalışmalar |
6 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme | Pivot tekniğine önden geriye, geriden öne geçiş uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
7 | Video izleme | Öne çapraz kayma uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Ara sınav hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
10 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme | Geriye Çapraz kayma teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Buz pateni dört ana pozisyonu ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
12 | Video izleme | Buz pateni geri çıkış uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
13 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme | Buz pateninde çift ayak spin dönüş uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
14 | Video izleme | Buz pateninde atlamalar; Wals Jump uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
15 | Video izleme ve yorumlama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Levy, J. (2018). Adult Figure Skating 101: Ready, set, glide. Independently published, US. |
Poe, C. (2002). Conditioning for Figure Skating: Off-Ice Techniques for On-Ice Performance. McGraw-Hill Education, US. |
Çömük, N. ve Erden, Z. (2010). Artistik buz pateninde üçlü sıçrayış performansının çeviklik ve reaksiyon zamanı ile ilişkisi. Fizyoterapi Rehabilitasyon, 21(2), 75-80. |
Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. |
Tunçay, C.M. (2009). Buz Pateni. Efil Yayınevi Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |