TR EN

REKREASYONEL KAYNAKLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY391 REKREASYONEL KAYNAKLAR 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyonel amaçlı kullanılan açık ve kapalı tesislerde yapılan aktiviteleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; rekreasyonel amaçlı kullanıma imkân veren doğal alanlar, rekreasyonel amaçlı kullanılan açık ve kapalı alanlar, rekreasyon tesisi planlama ilkeleri, açık ve kapalı alan rekreasyon aktiviteleri, kullanıcıları rekreasyona yönelten etkenler, rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler ve baş etme yöntemleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyonel amaçlı kullanıma imkân veren doğal alanların korunması ile ilgili unsurları açıklar.
Rekreasyon tesisleri planlanmasındaki temel kriterleri açıklar.
Bireyleri rekreatif etkinliklere yönelten ya da katılımı kısıtlayan etkenleri tartışır.
Rekreasyonel amaçlı kullanılan açık ve kapalı tesislerdeki aktiviteleri uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Rekreasyonel amaçlı kullanıma imkân veren doğal alanlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Doğal alanların rekreatif amaçlı kullanımı ve korunması Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
3 Literatür taraması Kentlerdeki rekreatif alanlar Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
4 Görsel ve yazılı literatür tarama Rekreasyonel amaçlı kullanılan açık ve kapalı alanlar Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
5 Görsel ve yazılı literatür tarama Rekreasyonel amaçlı kullanılan açık ve kapalı tesisler Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyon tesisi planlama ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
7 Görsel ve yazılı literatür tarama Açık alan aktiviteleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Kullanıcıları rekreasyona yönelten etkenler Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
10 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler ve baş etme yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap ve tartışma yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon kaynağı tasarlama proje sunumu Anlatım, Soru-Cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon kaynağı tasarlama proje sunumu Anlatım, Soru-Cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon kaynağı tasarlama proje sunumu Anlatım, Soru-Cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon kaynağı tasarlama proje sunumu Anlatım, Soru-Cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Literatür taraması Genel tekrar ve projelerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara
Ardahan, F., Turgut, T., Kalkan Kaplan, A. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık, Ankara.
Sawyer, T. H. (2002). Facilities planning for health, fitness, physical activity, recreation and sports: concepts and applications (No. Ed. 10). Sagamore Publishing.
Karaküçük ve arkadaşları. (2017). Açık alan Rekreasyonu. Detay Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
1
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
2
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
4
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
3
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
3
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0