Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY419 | ARTİSTİK CİMNASTİK II | 7 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HARUN TAŞER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere; aletler üzerinde ileri seviyede özel teknik hareketleri uygulayabilecek, artistik cimnastikte farklı yaş gruplarına özgü antrenman programlarını sınıflandırabilecek ve branşa özgü temel tekniklerin öğretimine yönelik antrenman programı hazırlayabilecek beceriyi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği; cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer, kulplu beygir, halka, atlama masası, paralel, barfiks, asimetrik paralel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Artistik cimnastik antrenman yöntemleri ile ilgili genel bilgileri açıklar. |
Aletler üzerinde ileri seviye özel teknikleri uygular . |
Artistik cimnastik branşının temel tekniklerini öğretir. |
Artistik cimnastikte farklı yaş gruplarına özgü antrenman programlarını sınıflar. |
Artistik cimnastik branşının temel tekniklerinin öğretimine yönelik antrenman programı hazırlar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Artistik cimnastikte değerlendirme kuralları ve puanlama kodu | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Artistik cimnastiğin psikolojik boyutununun teori ve uygulaması | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Yeni hareketlerin öğrenilmesinin psikolojisi (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Yeni hareketlerin öğrenme basamaklamalarının psikolojisi (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Öğrenme açmamasında yardım psikolojisi (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
6 | Video izleme | Genel Fiziksel hazırlık (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Özel Fiziksel hazırlık (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve yorumlama | Erkeklerde performans ölçümü (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Kadınlarda performans ölçümü (T, U) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
11 | Video izleme ve yorumlama | Kadınlarda katılım (yaş: 7+ ve 9+) ve yüksek performans zorunlu (yaş: 8-9 ve 9-11) serilerinin analizi (T, P) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
12 | Video izleme ve yorumlama | Kadınlarda yüksek performans zorunlu (yaş: 11-12 ve 13-14) serilerinin analizi (T, P) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar |
13 | Video izleme ve yorumlama | Erkeklerde katılım (yaş: 8+ ve 10+) ve yüksek performans zorunlu (yaş: 8-9 ve 10-11) serilerinin analizi (T, P) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar |
14 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Erkeklerde yüksek performans zorunlu (yaş: 12-13, 14-15 ve 16-17) serilerinin analizi (T, P) | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
15 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | - | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Massimo, J. (2012) Gymnastics Psychology. Morgan James Publishing, U.S. |
Suveren, C. (2018) Gösteri Cimnastiği. Gazi yayınevi, İstanbul. |
Mengütay, S.(1998) Artistik Cimnastik - Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri Ve Yardım Şekilleri. Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Suveren S. S. (2010) Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Bayanlar Erkekler. Gazi Yayınevi, Ankara. |
Massimo, J. (2012) Gymnastics Psychology. Morgan James Publishing, U.S. |
Fink H, McVey B, and Stan A. (2015) Womens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, (2015) Mens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, Hofmann D. (2015) Age Group Development and Competition Program for Men’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
0 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |