Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY404 | GÜREŞ III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, güreş sporuna özgü farklı tekniklerin kontra ve savunma becerilerini geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman planı hazırlayabilecek bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan başarılı sporcular, farklı tekniklere yönelik kontra ve savunma, kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri ve güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik temel seviye antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Geleneksel güreş türlerini açıklar. |
Güreş sporuna özgü farklı tekniklerin özel öğretim yöntemlerini açıklar. |
Güreş sporuna özgü savunma ve kontra tekniklerine yönelik alıştırmalar yapar. |
Güreş sporuna özgü farklı teknikleri eşli çalışmalarda uygular. |
Güreş sporundaki çeşitli tekniklerin hareket analizini yapar. |
Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dünya ve Türk destanlarında güreş Dünyada geleneksel güreş türleri, ve Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan ünlü isimler. | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Video izleme | Kol çekip bastırma kontrası teknikleri ve kütük yuvarlama tekniğinin pasif savunması | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Video izleme | Burgu, kapan, bravle tekniklerinin uygulaması ve pasif savunma uygulamaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Video izleme ve yorumlama | Kontra tekniği, çırpma tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Video izleme ve yorumlama | Danabağı tekniği, tek ve çift kıle tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Tek kol tekniği, Kafa kol tekniği, yer tekniği, ayak kilidi tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Bel kündesi, ayak kündesi kontrası ve savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Sarma tekniği, Çipe tekniği, çangal tekniği ve savunma alıştırmaları | Grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi |
10 | Müsabaka izleme ve yorumlama | El ense, boyunduruk, kravat teknikleri kontrası ve savunma çalışmaları | Anlatım, gösteri ve eşli çalışma yöntemi |
11 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Tek salto tekniği, bele girip devirme tekniği, dış kol duruşundan devirme tekniği kontrası savunma alıştırmaları | Anlatım, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri uygulamaları | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri örnek alıştırmalar | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Mevcut antrenman programlarını inceleme | Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman programı hazırlama alıştırmaları | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Mevcut antrenman programlarını inceleme ve müsabaka izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Uygulamalı grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pehlivan, D. A. (1984) Çağdaş Güreş Teknikleri, B.T. Genel Müdürlüğü Güreş Federasyonu Ankara |
Uzunca, G. (2013). Serbest Güreş Teknikleri, Özel Matbaacılık Ankara |
Açak, M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbe Yayıncılık Malatya |
Cejudo, H., Willenbrock P.J. (2012). Wrestling For Dummies, John Wiley & Sons, New Jersey, US |
Erdem, H. (2013). Doğuşundan Günümüze Kırkpınar, Dahi Yayıncılık Ataşehir/İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
2 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
0 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |