Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY420 | MODERN OKÇULUK VE GELENEKSEL OKÇULUK III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; geleneksel, makaralı veya klasik yay çeşitlerinin malzeme ayarını yapabilecek, atış tekniklerini ileri seviyede uygulayabilecek ve atışlardan elde edilen puanları hesaplayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Contents of the Course Unit Dersin içeriği, Geleneksel ve Modern okçuluk malzeme tanıtımlarını, Geleneksel okçulukta özel öğretim yöntemlerini, Modern okçulukta özel öğretim yöntemlerini, Özel antrenman teknik taktik bilgisini, Örnek antrenman planlarını ve Ok atışları, konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Geleneksel ve modern okçuluk sporunda kullanılan ok ve yay seçimiyle ilgili ilkeleri açıklar. |
Okçuluk sporuna özgü özel öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular. |
Farklı fiziksel özelliklerdeki bireylere özgü malzeme seçimini yapar. |
Ok atışları öncesinde ve sırasında malzeme ayarlarını yapar. |
Okçuluk sporuna ait ileri seviye atış tekniklerini uygular. |
Atışlardan elde edilen puanların hesaplamasını yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Okçulukta basamaklı özel öğretim yöntemleri | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Literatür tarama, video izleme | Teorik: Geleneksel okçulukta temel seviyedeki malzeme ayarlamaları Uygulama: nişangah ayarlama | Anlatım ve gösteri yöntemi |
3 | Video izleme ve yorumlama | Teorik: Geleneksel okçulukta temel seviyedeki malzeme ayarlamaları Uygulama: yayda sertlik ayarlama çalışmaları | Anlatım ve gösteri yöntemi |
4 | Video izleme ve yorumlama | Teorik: modern okçuluktaki klasik yaya özgü temel seviyede malzeme ayarlamaları Uygulama: nişangah ayarlama (klasik yay) | Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma |
5 | Video izleme ve yorumlama | Teorik: modern okçuluktaki makaralı yaya özgü temel seviyede malzeme ayarlamaları Uygulama: yayda sertlik ayarlama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma |
6 | Literatür tarama | Geleneksel ve modern okçulukta ok ve yay seçme ilkeleri | Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma |
7 | Literatür tarama | Farklı fiziksel özelliklerdeki bireylere özgü malzeme seçimi ilkeleri | Anlatım yöntemi, Grup çalışması yöntemi, eşli çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Okçuluk sporuna Özgü yarışma taktikleri ve puanlama | Anlatım ve gösteri yöntemi |
11 | Video izleme ve yorumlama | 18-25 metre ok atışları; geleneksel, klasik ve makaralı yaylarda ok atışları ve puan toplama | Grup çalışması yöntemi |
12 | Video izleme ve yorumlama | 18-25- 30 metre ok atışları; geleneksel, klasik ve makaralı yaylarda ok atışları ve puan toplama | Grup çalışması ve eşli çalışmalar |
13 | Video izleme ve yorumlama | 18-25- 30 Ok atışları alıştırmalarında malzeme ayarlaması çalışmaları; malzeme ile ilgili çıkan sorunlara yönelik ayarlama çalışmaları | Grup çalışması, eşli çalışmalar, gösteri ve gözlem yöntemi |
14 | Konuk ile ilgili bilgi toplama | Alanında uzman konuk ile söyleşi ve uygulama çalışmaları. | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
15 | Konuk ile ilgili bilgi toplama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Teorik: Atışlardan elde edilen puanların hesaplanması Uygulama: atış teknikleri ve malzeme ayarlaması ile ilgili becerilerin değerlendirilmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yücel, U. (1999). Türk Okçuluğu, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara. |
Ertan, H. (2009). Okçulukta Kassal Aktivasyon, Nisan Kitabevi, Eskişehir. |
Wise, L. (2014). Core Archery: Shooting with Proper Back Tension : Using Mental Mastery to Build Winning Form Step-by-step, Target Communications Corporation, Sunnywale, USA. |
Haywood, K. ve Lewis, C. (2013). Archery-4th Edition: Steps to Success, Human Kinetics, Ontario, Canada. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
2 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |