Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY426 | MASA TENİSİ III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, masa tenisi branşının ileri seviye tekniklerini uygulayabilme, temel teknikleri öğretebilme ve branşa özgü antrenman programı hazırlayabilme becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, masa tenisinin kuralları, masa tenisinde temel farklılıklar, forehand ve backhand çalışmalar, köşe çalışmaları, falso vuruş tekniği, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknik ve hareketler ve antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Masa tenisi branşına yönelik özel öğretim yöntemleri ilkelerini açıklar. |
Masa tenisi branşına özgü teknikleri ileri seviyede uygular. |
Branşa özgü hareket tekniklerini koordineli bir şekilde uygular. |
Branşa özgü temel teknikleri öğretir. |
Masa tenisi branşına özgü antrenman programlarını inceler ve programın içeriğinin uygunluğunu değerlendirir. |
Masa tenisi branşına özgü antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, Masa tenisi kuralları, Masa tenisi branşına ait temel kavramların açıklanması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Masa Tenisi teknik Öğretiminde Temel Prensipler, Masa Tenisi Temel Öğretiminde İzlenecek Basamaklama, uygulama hatalarının engellenmesi, hata yapmaya neden olan faktörler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Masa Tenis vuruş tekniği öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar, metodik ilkeler, Masa tenisi branşına özgü rahatsızlıklar ve sakatlıklar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Görsel, yazılı literatür tarama ve Video izleme | Masa tenisi branşına özgü biomekanik analiz ve enerji metabolizması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
5 | Video izleme ve yorumlama | Forehand vuruş tekniği uygulama hataları ve düzeltme çalışmaları, numaralı masa uygulamaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar |
6 | Video izleme | Backhand vuruş tekniği uygulama hataları ve düzeltme çalışmaları ve numaralı masa uygulamaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Video izleme | Spin ve blok vuruş tekniği hataları ve düzeltme çalışmaları ve numaralı masa uygulamaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek maç izleme | Vuruş hızı ayarlama tekniği ve hız vuruş hızı düzeltme çalışmaları | Uygulamalı grup çalışmaları |
10 | Video izleme | Mesafe ve yön çalışmaları; forehand, backahand ve spin uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
11 | Video izleme | Blok tekniği uygulama çalışmaları ve blok tekniği uygulama hatalarının düzeltilmesi | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
12 | Video izleme ve yorumlar | Top kesme ve lob tekniği uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları |
13 | Mevcut antrenman programlarını inceleme | Masa tenisi branşına özgü haftalık ve aylık antrenman planları hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
14 | Mevcut antrenman programlarını inceleme | Masa tenisi branşına özgü yıllık antrenman planları hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları |
15 | Maç izleme | Maç performansı alıştırmaları | Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erdil, G. (2000). Masa Tenisi Teknik-Taktik Kondisyon, Alaş Matbaası, Ankara. |
Kırlı, V.(2007). Spor ve Masa Tenisi, Nadir Kitap Yayınevi, İstanbul. |
Sinan, Ö. (2017). Masa Tenisi 3.Sınıf Düzeyi, Yuva Yayınları, İstanbul. |
McAfee R. (2009). Table Tennis: Steps to Success. Human Kinetics, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
0 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
0 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |