Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY466 | SERBEST ZAMAN HUKUKU | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, bireylerin, serbest zamanlarını kullanabilmelerine yönelik haklarını, hukuki boyutları ile açıklayabilme bilgisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; serbest zaman ve boş zaman kavramı, çalışma kavramı ve zaman kullanımı, çalışma ve iş kavramlarının tarihsel gelişimi, Günümüzde çalışma ve iş kavramları, boş zaman hakkı ve kullanımı, Boş zaman elde etmenin hukuki boyutları, çalışma hayatında serbest zaman kullanma ve elde etmenin hukuki boyutları, Türkiye’de ve dünyada ki yasalarda boş zaman olgusu, Avrupa birliği normlarında serbest zaman, Yasalara ve Yönetmeliklere göre serbest zaman konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Zaman ve serbest zaman kavramlarını tanımlar. |
Boş zaman ile ilgili yönetmelikleri açıklar. |
Avrupa Birliği Normları ve UÇO Sözleşmelerini dikkate alarak boş zaman hukuku ile ilgili yasaları açıklar. |
Bireylerin, serbest zamanlarını kullanabilmelerine yönelik haklarını, hukuki boyutları ile açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders ile ilgili genel bilgiler, zaman ve serbest zaman kavramı | Anlatım Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Serbest zaman ve boş zaman kavramı | Anlatım Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | Literatür tarama | Çalışma kavramı ve zaman kullanımı | Anlatım Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültürel değerlere göre çalışma kavramı ve zaman kullanımı | Anlatım Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Tarihte çalışma ve iş kavramları, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Günümüzde çalışma ve iş kavramları, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Boş zaman elde etmenin hukuki boyutları, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Boş zaman hakkı ve kullanımı, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Boş zaman hakkı ve hukuki boyutları, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Türkiye’de ve dünyada ki yasalarda boş zaman olgusu, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Türkiye’de ve dünyada ki yönetmeliklerde boş zaman olgusu, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Konuyla ilgili makale okuma | Avrupa birliği normlarında serbest zaman ile ilgili kavramlar | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Konuyla ilgili makale okuma | UÇO sözleşmeleri serbest zaman ile ilgili kavramlar | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
15 | Konuyla ilgili yönetmeliklerin incelenmesi | Yasalara ve Yönetmeliklere göre serbest zaman kavramının incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Torkildsen, G. (2000). Leisure and Recreation Management. E& FN SPON, Taylor and Francis. |
Karaküçük, S. (2017). Rekreasyon Bilimi. Gazi Yayınevi, Ankara. |
Karaküçük S. (2018). Rekreasyon Bilimi. Gazi Yayınevi, Ankara. |
Arslan, S. (2013). Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
3 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
3 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
2 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
2 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |