TR EN

YAŞLILARDA KADINLARDA VE ÇOCUKLARDA SPOR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY482 YAŞLILARDA KADINLARDA VE ÇOCUKLARDA SPOR 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrenciler, çocuklar, kadınlar ve yaşlılar için hazırlanan egzersiz uygulamalarını yürütme ve bu bireylere yönelik uygun egzersiz programları hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; çocuk, kadın ve yaşlıların fiziksel ve fizyolojik özellikleri; çocuk, kadın ve yaşlılarda antrenman, fiziksel aktivite çeşitleri ve yüklenme esasları; çocuk, kadın ve yaşlılarda antrenmanın fiziksel ve fizyolojik etkileri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocukluk ve gençlik dönemlerinde uygulanan egzersizlerin özelliklerini, içeriğini ve etkilerini açıklar.
Kadınların fiziksel ve fizyolojik farklılıklarını ve bu farklılıklara bağlı uygun egzersiz yöntemlerini açıklar.
Yaşlanma ile ortaya çıkan fizyolojik değişiklikleri ve bu sürece uygun egzersiz geliştirme yöntem ve ilkelerini açıklar.
Çocuklar, kadınlar ve yaşlılar için hazırlanan egzersiz uygulamalarını yürütür.
Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örneklerini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Çocuk ve kadınlar için uygulanan egzersiz program örneklerini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Çocuklar, kadınlar ve yaşlı bireylere yönelik uygun egzersiz programları hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyişi hakkında genel açıklamalar, Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın özellikleri ve riskleri Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
2 Konu ile ilgili makale okuma Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Kadınların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Kadınlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemleri Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimler Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Çocuklara özgü antrenman örneklemeleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Kadınlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Kadınlara özgü antrenman örnek antrenmanlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Çocuklarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Kadınlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
15 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Çocuklara, kadınlara ve yaşlılara özgü örnek antrenmanlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gallahue, D.L., Ozmun, J.C. ve Goodway, J.D. (2014). Motor Gelişimi Anlamak. Ed. Dilara Sevimay Özer, Abdurrahman Aktop. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Günay, M., Cicioğlu İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara.
Kırbaş, Ş. (2018). Kadın ve Spor. Gazi Kitabevi, Ankara.
Otman, S. (2015). Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Ankara.
Gülhan, M. (2017). Çocuk ve Spor. Tekne Yayınları, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
1
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
1
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
2
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
2
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
1
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0