Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY338 | EĞİTSEL OYUNLAR | 6 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygulayabilecek, eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyebilecek, eğitsel oyunların özelliklerine ve uygulanış biçimlerine göre, geliştirilmesi istenen kas grupları ya da temel motor becerilere yönelik oyun seçimini yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramlar, eğitsel oyunların sınıflandırılması, planlanması ve uygulanması ve temel motorik özelliklere yönelik eğitsel oyunlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramları tanımlar. |
2.Eğitsel oyunları oyun karakterlerine göre sınıflandırır. |
3.Oyunun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişim sürecini ve önemini açıklar. |
4.Spor branşına özgü teknik beceri gelişimini destekleyecek nitelikteki eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. |
5.Farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. |
6.Eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin genel işleyişi hakkında bilgilendirme, dersle ilgili kavramlar, oyunun tarihsel gelişim süreci. | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Eğitsel oyunların sınıflandırılması. Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkileri (psikomotor gelişim, sosyal gelişim, zihinsel gelişim ve duygusal gelişim) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | Literatür tarama | Eğitsel oyunların planlanması, farklı özelliklerdeki bireylere ve yaş gruplarına göre belirlenmesi, örnek uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
5 | Video izleme | Sportif eğitsel oyunlar (takım sporlarına yönelik örnek oyunlar) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
6 | Video izleme | Sportif eğitsel oyunlar (bireysel sporlara yönelik örnek oyunlar) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
7 | Video izleme | GENEL KONU TEKRARI | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; sürat, koordinasyon ve esneklik geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
11 | Konu ile ilgili makale okuma | Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (bedensel engelliler) | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
12 | Literatür tarama | Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (zihinsel engelliler) | Anlatım yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Literatür tarama | Yaşlılarda eğitsel oyun kullanımı | Uygulamalı grup çalışmaları |
14 | Literatür tarama | Öğrenci grup çalışmaları; örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Uygulamalı grup çalışmaları |
15 | Literatür tarama | GENEL KONU TEKRARI | Uygulamalı grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Fluri, H. (2005). Rekreasyon Oyunları ve Alıştırmaları. Bağırgan Yayınevi, Ankara. |
2.Fraser, K. , Fraser, L. , Fraser, M. (2005). The 175 Best Camp Games: A Handbook for Leaders. Boston Mills Press. US |
3.Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. |
4.Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
1 | |||||
2 |
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
|
1 | |||||
3 |
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |