Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY431 | HAVAYOLU EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, havayolu yönetiminin ayrıntılarına dair bilgiler vermektir. Havayolu taşımacılığı ve yönetimi ile ilgili kavramlar ayrıntılı bir şekilde aktarılacaktır. Türkiye'de ve Dünya' da sivil havacılık düzenlemeleri ve liberalleşme eğilimleri kapsam içine alınacaktır. |
İçerik: | Havalimanı yönetim modellerinin ve hizmetlerinin değerlendirilmesi yönünde etkileşimli bölümlerin yapılarına ilişkin analizleri içermektedir. Havalimanı yönetim süreçlerine yönelik ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hava taşımacılığına ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir. |
Havayolu taşımacılığı hizmetine ve havayolu işletmelerine ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir. |
Havayolu işletmelerinin kullandığı farklı ağ yapılarını açıklayabilecektir. |
Küresel havayolu işletmesi kavramını ve havayolu işbirliklerini açıklayabilecektir. |
Havayolu işletmelerinde kullanılan performans parametrelerini açıklayabilecektir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | TEMEL YÖNETİM KAVRAMLARI ; STRATEJİK YÖNETİMİN TEMEL KAVRAMLARI | - |
2 | - | STRATEJİK YÖNETİMİN TEMEL KAVRAMLARI | - |
3 | - | HAVA TAŞIMACILIĞINDA SİSTEM YAKLAŞIMI ; HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI HİZMETİNE İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR | - |
4 | - | HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI HİZMETİNE İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR | - |
5 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİ VE STRATEJİK KONUMLANDIRMALARI | - |
6 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİ VE STRATEJİK KONUMLANDIRMALARI ; HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI SEKTÖRÜNÜN ÖZELLİKLERİ ; HAVAYOLU TAŞIMACILIĞINA İLİŞKİN EKONOMİK DÜZENLEMELER | - |
7 | - | Genel Tekrar | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | HAVAYOLU TAŞIMACILIĞINA İLİŞKİN EKONOMİK DÜZENLEMELER ; HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN AĞ YAPISI | - |
10 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN AĞ YAPISI | - |
11 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİDNE KULLANILAN PERFORMANS PARAMETRELERİ | - |
12 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN MALİYET YAPISI | - |
13 | - | HAVAYOLU İŞLETMELERİNİN MALİYET YAPISI ; KÜRESEL HAVAYOLU İŞLETMESİ KAVRAMI | - |
14 | - | HAVAYOLU İŞBİRLİKLERİ | - |
15 | - | Genel Tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Başol, S. (2012). Havayolu Yönetimi. |
Sarılgan, A.E., Gerede, E., Battal, Ü. ve Demirci, A. E. (2019). Havayolu Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
||||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
||||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
||||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
||||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
||||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
||||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |