TR EN

GİRİŞİMCİLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIR402 GİRİŞİMCİLİK 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Girişimci olma hedefindeki öğrencilere, KOBİ’lere ve çağdaş işletmecilik konuları ile ilgilenenlere yardımcı olma amacını taşımaktadır. Öğrencilere küçük işletme kurma ve yönetme konularında ihtiyaç duyulan temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. İş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini, küçük işletmelerin kuruluş şekilleri ve yönetimi ile temel işlevleri, sorunları ve çözüm yollarını kavratabilmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, amaçları ve başarı faktörleri, işlevleri, süreci, girişimcilik kültürü, iş, pazarlama, üretim, yönetim ve organizasyon planlaması, yaratıcılık ve yenilikçilik ile ilgili konulara değinilecektir. Ayrıca girişimcilikte bazı güncel konular olan; kadın girişimciliği, sosyal girişimcilik, aile işletmeleri, etik-sosyal sorumluluk ve girişimcilik gibi konular dersin içeriğini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Girişimcilik ile ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olur.
Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olduğunu ayırt eder.
Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
İş planı ve modeli kurar.
Bir iş fikri ile ilgili Pazar araştırması, finansal planlama, mal/hizmet üretim planlaması yapabilecek ve iş fikrini etkili bir şekilde sunar.
Karmaşıklık ve süreklilik arz eden sosyal problemlere yaratıcı çözümler sunarak içerisinde yaşadığı toplumun da refahına ve mutluluğuna önemli ve farklı düzeyde katkıda bulunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimcilik ve Girişimcilik ile İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Tartışma
2 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve Dünyada girişimcilik ve tarihi Anlatım,Tartışma
3 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü Anlatım,Tartışma
4 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Başarılı Girişimcilik Öyküleri Anlatım,Tartışma
5 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Fikri Kaynakları, Pazar Araştırması Anlatım,Tartışma
6 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Yeni iş fikirleri, Risk Sermayesi ve Diğer Sermaye Bulma Yöntemleri Anlatım,Tartışma
7 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Girişim Kurma Süreci Anlatım,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Yönetim Fonksiyonu ve Yeni Yönetim Yaklaşımları Anlatım,Tartışma
10 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Üretim Fonksiyonu ve Planlaması Anlatım,Tartışma
11 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin Pazarlama Yapısı, Sorunları ve Pazarlama Teknikleri Anlatım,Tartışma
12 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Küçük İşletmelerin İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler Fonksiyonları Anlatım,Tartışma
13 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Ülkemizde girişimciliğe destek veren kuruluşlar ve Destek Koşulları Anlatım,Tartışma
14 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Planı Hazırlama Anlatım,Tartışma
15 Literatür taraması, Bireysel Araştırma İş Planı Hazırlama Anlatım,Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güney, S. (2008). Girişimcilik, Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Marangoz, M. (2017). Girişimcilik. İstanbul: Beta Yayınları.
Küçük, O. (2017). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0