TR EN

DİJİTAL PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY329 DİJİTAL PAZARLAMADA YAKLAŞIMLAR 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SİNEM EYİCE BAŞEV
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; dijital pazarlama ve pazarlamada yeni yaklaşımlar ile temel kavramların anlaşılmasını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği; dijital pazarlamanın tanımı, gelişimi, dijital pazarlama yaklaşımları, dijital pazarlama araçları, konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital pazarlama kavramını açıklar.
Dijital pazarlamanın farklılıklarını tartışır.
Dijital pazarlama araçlarını sınıflandırır.
Dijital pazarlama yaklaşımları ile ilgili örnekler verir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders İçeriğinin Anlatılması Anlatım, Soru-Cevap
2 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
3 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamanın Gelişimi Anlatım, Soru-Cevap
4 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamanın Farklılıkları Anlatım, Soru-Cevap
5 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Araçları Anlatım, Soru-Cevap
6 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlama Araçları Anlatım, Soru-Cevap
7 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma+Sunum Dijital Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap
10 Kitap Okuma+Sunum Niş Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
11 Kitap Okuma+Sunum Yeşil Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
12 Kitap Okuma+Sunum Gerilla Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
13 Kitap Okuma+Sunum E-Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
14 Kitap Okuma+Sunum Doğrudan Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
15 Kitap Okuma+Sunum Ağızdan Ağıza Pazarlama, Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pazarlama 4.0 ( Marketing 4.0) Philip Kotler
Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım Simon Kingsnorth Nobel Akademik Yayıncılık
Dijital Pazarlama Strateji, Yürütme ve Uygulama Dave Chaffey ve Fiona Ellis
Dijital Reklamın Gizli Dünyası: İçerik Pazarlaması ve Doğal Görünen Reklamlar Mara Einstein
E-Tı̇caret ve Di̇ji̇tal Pazarlama (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ocak 2019 Kürşat Kazankaya
Dijital Pazarlama Temelleri (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Kasım 2018 Emre Gökşin

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
5
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
2
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
3
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
2
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
3
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
3
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
4
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
3
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0