Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY336 | HAVACILIK BAKIM YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, havacılık bakım yönetimi alanında bakım operasyonlarının safhaları ile kanun, talimat ve yönetmelikler hakkındaki bilgilerin aktarılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçak bakımı, ulusal ve uluslararası hava aracı bakım düzenlemeleri, uçakların bakımının uygulandığı saha olan hangar, apron gibi ortamlar ve bakım operasyonlarının güvenliği amacı ile gerekli emniyet önlemleri, bakımda kullanılan dokümanlar, bakımda sürdürülebilirlik, bakımda maliyetler, bakımda insan faktörleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası hava aracı bakım düzenlemelerini açıklar. |
Ulusal kanun, talimat ve yönetmelikleri tanımlar. |
Hava Aracı Bakımını oluşturan faaliyetleri açıklar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Hava Aracı Bakım Düzenlemeleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
2 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-1, ICAO Annex-6 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
3 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | ICAO Annex-8 ICAO Annex-8 Uçuşa Elverişlilik kavramı.SHY-M | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
4 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | EASA, ECAC, SHGM Belgeleri. Bakım ve Onarımda Sertifikasyon SHY-66 | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakımda Kullanılan Checklist ve Dokümanlar • İmalatçı Dökümanları • Otorite Dokümanları • Havayolu Kaynaklı Dokümanlar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
6 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakım Periyotları, Kuralları ve Faaliyetler, Bakımın Sınıflandırılması. ATA100 CHAPTERS | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımında Kullanılan Atölyeler, Hava Aracı Bakım Kuruluşlarında İş Sağlığı ve Güvenliği(8) | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Onarım Maliyetleri, Doğrudan Bakım Maliyetlerinin Yönetilmesi | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kaza Kırım İnceleme Usülleri ve Kaza İnceleme Organizasyonları | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uçak Bakımı ve Sürdürülebilirlik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Kontrol, Kalite Kontrol ve Kalite Yeterlilik | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
13 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bakım Yönetimi, Bakım Kuruluşlarının Genel Yapısı | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
14 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Hava Aracı Bakımında/Havacılıkta İnsan Faktörleri | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
15 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Basol Servet, 2014, Havacılık Bakım Yönetimi, Rev-2 140324sb |
Antonin Kazda and Robert E. Caves, “Airport Design and Operation”, 2015 Emerald Group Publishing Limited |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
0 | |||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
0 | |||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |