TR EN

HİZMET PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY317 HİZMET PAZARLAMASI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılması, hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz etmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği,pazarlama ve hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yeni ürün/hizmet tasarımını (blue print) için neler yapılması gerektiğinin ortaya konmasıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavramları açıklar.
Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder.
Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar.
Hizmet sektöründe uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlama Kavramına Giriş(Ürün ve Hizmet Pazarlaması Temelleri) Değişim,Pazar,Gereksinme,İhtiyaç,Değer,Tatmin,Kalite ve Talep Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Pazarlama ve Talep Yönetimi İlişkisi, Talep ve Arz Arasındaki 8 denge durumu ve açıklamaları, Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Kitap okuma Pazarlama Sistemi, Pazarlama Fonksiyonları, Fayda Kavramına Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Kitap okuma Hizmet ve Ürün Pazarlamasında Stratejiler (Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi, Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi ,Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi) , Pazarlama Kontrolü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitap okuma Pazar, Hedef Pazar, Pazar Çeşitleri, Tüketici, Tüketici Çeşitleri,Tüketici Pazarlarının İncelenmesi Gereken Üç Yönü, Tüketici Satın Alma Davranışlarını (Sürecini) Etkileyen Faktörler, Satın Alma Karar Tipleri, Tüketici Satın Alma Karar Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Kitap okuma Hizmet Kavramı, Hizmetler ve Fiziksel Mallar Arasındaki Farklılıklar, Pazarlama Üçgeni, Hizmetlerin Gelişimi, Hizmet Ekonomisinin Önemi, Hizmetlerin Ortak Özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitap okuma Genişletilmiş Pazarlama Karması, Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Kategorileri ve GENEL TEKRAR Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Pazarlama Çevresi - Hizmetler ve Çevre Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Kitap okuma Hizmet Pazarlaması Bileşenlerinden BİR ÜRÜN olarak HİZMET Hizmetlerde ÜRÜN Kavramı ve Konumlandırma Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Hizmetlerde FİYATLANDIRMA Kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Kitap okuma Hizmetlerde DAĞITIM Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Kitap okuma Hizmetlerde TUTUNDURMA Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Kitap okuma HİZMET PAZARLAMASINDA BLUEPRINT (HİZMET PLANI) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi Hizmet Kalitesi Kavramı ve Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof.Dr. Sevgi Ayşe Öztürk (2019). "Hizmet Pazarlaması" , Ekin Kitabevi Yayınları
Prof.Dr. A.Hamdi İslamoglu ve Prof.Dr. Kenan Aydın (2020). "Hizmet pazarlaması", Beta Yayıncılık.
Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu (2012) (2009). "Pazarlama İlkeleri" , Türkmen Kitabevi
Prof.Dr. İsmet Mucuk (2017). "Pazarlama İlkeleri", Türkmen Kitabevi
Lovelock, Christopher; Wright, Lauren. "Principles of service marketing and management". Prentice Hall, 2001.
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014).  "Principles of marketing". Pearson Australia.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
2
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
0
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
3
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
0
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
1
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
0
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
1
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
1
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 4 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0