TR EN

MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY321 MEDYA VE HALKLA İLİŞKİLER 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Halkla İlişkiler kampanyalarında, hedef kitleye iletilecek mesajların, doğru zamanda, en uygun mecra aracılığıyla iletilebilmesi için geleneksel medya ve dijital medyadan yararlanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Halkla İlişkiler ve Medya ilgili temel kavramlar, Reklam, Halkla İlişkiler ve Pazarlama İlişkisi, Halkla İlişkiler, Reklam ve Yeni Medya arasındaki İlişki, Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya kullanımı, Halkla İlişkilerde Medya Planlama Süreçleri, İnternet Medyası ve Dijital Medyanın Halkla İlişkiler alanında kullanımı, Web 2.0 Pr 2.0, Web tabanlı iletişim araçlarının kullanıldığı Halkla İlişkiler Uygulamaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya ve Halkla İlişkiler ile ilişkili kavramları tanımlar.
Halkla ilişkiler alanı için medya kullanımının önemini açıklar.
Halkla İlişkiler kampanyalarında ve kriz yönetiminde medya stratejilerini tartışır.
Halkla İlişkiler kampanyalarında dijital medya ve geleneksel medya planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Ders kapsamında kullanılacak ana ve yardımcı kaynaklar, ölçme ve değerlendirme sistemi, hakkında bilgilendirme. Halkla İlişkiler ve Medya Yeni Medya, Pazarlama hakkında Genel Değerlendirme Sunum ve anlatım.
2 Kitap okuma Halkla İlişkiler, Medya, Yeni Medya, Pazarlama Kavramı Literatür Sunum ve anlatım.
3 Kitap okuma PR Yeni Kuralları Sunum ve anlatım.
4 Kitap okuma Halkla İlişkiler ve Yeni İletişim Biçimleri Web Tabanlı İletişim Türleri ( Blog, Forum….) Sunum ve anlatım.
5 Kitap okuma İnternette Halkla İlişkiler Uygulama Şekilleri, Basın Bültenleri için yeni kurallar Sunum ve anlatım.
6 Kitap okuma Web 2.0 –PR 2.0 Sunum ve anlatım.
7 Kitap okuma Medya İle İletişimin Yeni Kuralları Sunum ve anlatım.
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Genel Tekrar Sunum ve anlatım.
10 Kitap okuma Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Uygulamaları Sunum ve anlatım.
11 Kitap okuma Sosyal Ağlar, Arama Motoru Sunum ve anlatım.
12 Kitap okuma PR 2.0 Kriz Yönetimi, Sanal İtibar Yönetimi, Sosyal CRM. Sunum ve anlatım.
13 Kitap okuma Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) Sunum ve anlatım.
14 Kitap okuma Ödev Sunumları (PR 2.0 Halkla İlişkiler Kampanyası) Sunum ve anlatım.
15 Kitap okuma Genel Tekrar Sunum ve anlatım.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara
Aydemir O. (2013).Halkla İlişkiler: kavram,strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul
Scott D. M. (2007). Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları. MediaCat, İstanbul
Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. Beta Yayınları, İstanbul
Regina M. Luttrell and Capizzo. L. W. (2018). Public Relations Campaigns: An Integrated Approach. Sage Publication. (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
4
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
2
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
4
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
1
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
2
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
1
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
2
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
2
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
1
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
2
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0