Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY423 | UÇAK YAKITLARI VE EMNİYETİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin, üretici firmaların belirlediği standartlar çerçevesinde uçakların uçuşu, yakıt tasarrufu ve yerdeki süreçlerinde ma.verim sağlamak için gerekli bilgileri öğrenmeleri hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçuş İşletme İlkeleri, Genel Hizmet İlkeleri, Meydan İşletme Minimaları, Yakıt Planlama İlkeleri, Uçuş Harekat Analizi, Yükleme İlkeleri, Denge Hesaplarının Yapılması, Load & Trim Sheet Doldurma, Dispeçer yetki ve sorumlulukları, Temel Uçuş İşletme Teknikleri, Uçağın Kalkış Ve İniş Performans Gerekleri, Uçuş İşletme Kontrolü Ve Yetki Dağılımı, Kalkış Ve Seyrüsefer Kısıtlamaları, Uçuş Harekatında Yaşanabilecek Olağandışı Durumlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçak yapısal limitleri ve terimlerini tanımlar. |
Mümkün olan en kısa sürede uçak için uygun yük ve yolcu dağılımını belirler. |
Uçağın limit bilgilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş İşletme İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Genel Hizmet İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | Meydan İşletme Minimaları | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Yakıt Planlama İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş Harekat Analizi | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | Yükleme İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Denge Hesaplarının Yapılması | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Load & Trim Sheet Doldurma | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Dispeçer yetki ve sorumlulukları | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Temel Uçuş İşletme Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçağın Kalkış Ve İniş Performans Gerekleri | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş İşletme Kontrolü Ve Yetki Dağılımı | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Kalkış Ve Seyrüsefer Kısıtlamaları | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş Harekatında Yaşanabilecek Olağandışı Durumlar | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TGS eğitim notları, THY manuelleri |
Sweet, K. Aviation and Airport Security, 2008 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
|
0 | |||||
2 |
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 | |||||
2 |
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
|
0 | |||||
2 |
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 232 |
Genel Toplam | 232 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |