TR EN

BANKACILIKTA PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BAY307 BANKACILIKTA PAZARLAMA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında temel bilgi/beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılıkta pazarlama, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, hedef pazar, bölümlendirme, konumlandırma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının temel konuları tanımlar
Bankaların pazarlama yönetimi sürecini tanımlar
Bankalar tarafından sunulan hizmetlere yönelik tüketici davranışlarını analiz eder
Hizmetlerin düzenlenmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tutundurulmasıyla ilgili kararları analiz eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlamanın tanımı, önemi, gelişimi, müşteri odaklı pazarlama Anlatım, soru cevap
2 İlgili kitap bölümü Pazarlama Çevresi- Pazar Araştırmaları Anlatım, soru cevap
3 İlgili kitap bölümü Tüketici ve Örgütsel Müşteri Davranışı Anlatım, soru cevap
4 İlgili kitap bölümü Pazarlama Karması Kavramı: Mamul, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım Anlatım, soru cevap
5 İlgili kitap bölümü Ürün Kavramı, sınıflandırılması, yaşam eğris, yeni ürün geliştirme, marka ve marka stratejileri Anlatım, soru cevap
6 İlgili kitap bölümü Fiyat kavramı: fiyatlandırma yöntemleri ve yeni mamul fiyatlandırma stratejileri Anlatım, soru cevap
7 İlgili kitap bölümü Dağıtım: Doğrudan dağıtım, dolaylı dağıtım, Dağıtım politikaları, Dağıtım kanallarında ilişkiler: toptancılık, perakendecilik Anlatım, soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
10 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
11 İlgili kitap bölümü Tutundurma kavramı; tutundurma metodları, stratejileri, reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış, doğrudan pazarlama, internette pazarlama Anlatım, soru cevap
12 İlgili kitap bölümü Hizmet pazarlaması: tanımı, çeşitleri, özellikleri Anlatım, soru cevap
13 İlgili kitap bölümü Uluslararası Pazarlama Anlatım, soru cevap
14 İlgili kitap bölümü Pazarlama Ahlakı Anlatım, soru cevap
15 İlgili kitap bölümü Bankacılık Pazarlaması Vaka Çalışması Anlatım, soru cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karafakıoğlu M.(2011),Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Mucuk İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi
İslamoğlu H. (2013), Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta
Koç E. (2017), Hizmet Pazarlaması ve Yönetimine Giriş, İstanbul: Seçkin
Estelami, H. (2012). Marketing Financial Services, ABD: Dog Ear Publishing
Lovelock, Christopher; Wright, Lauren (2001). "Principles of service marketing and management". Prentice Hall.
Armstrong, G., Adam, S., Denize, S., & Kotler, P. (2014).  "Principles of marketing". Pearson Australia.
Durmaz,Yakup (2020)(edt), Pazarlama İlkeleri, Ankara, Şeçkin Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
2
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
1
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
3
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
0
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
1
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
1
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
2
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
0
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 6 3 18
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0