TR EN

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA YENİ MEDYA KULLANIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY328 HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARINDA YENİ MEDYA KULLANIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMEL TOZLU ÖZTAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya kullanımının önemini ortaya koymaktır.
İçerik: Dersin içeriği; teknolojik gelişimler, geleneksel medya, yeni medya kavramı, sosyal medyayı neden kullanıyoruz?, yeni medya ve halkla ilişkiler ilişkisi, halkla ilişkiler uygulamalarında yeni medya kullanımı konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnternetin özelliklerini listeler.
Yeni medya kavramını açıklar.
Kurumlar açısından sosyal medya kullanımının önemini ortaya koyar.
Halkla ilişkilerde yeni medya kullanımı ile ilgili örnek olayları inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin İçeriğinin Anlatılması Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
2 Sunum, Kitap Okuma Teknolojinin Gelişimi ve İnternet,İnternetin Özellikleri Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
3 Sunum, Kitap Okuma Yeni Medya Kavramı Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
4 Sunum, Kitap Okuma Yeni Medya Bağlamında Sosyal Medya Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
5 Sunum, Kitap Okuma Sosyal Medya Kullanımı Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
6 Sunum, Kitap Okuma Geleneksel Halkla İlişkiler Araçları Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
7 Sunum, Kitap Okuma Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Sunum, Kitap Okuma, Genel Tekrar Halkla İlişkiler ve Yeni Medya Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
10 Sunum, Kitap Okuma Yeni Medyanın Halkla İlişkiler Açısından Önemi ve Kullanımı Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
11 Sunum, Kitap Okuma Yeni Medyanın Halkla İlişkiler Açısından Önemi ve Kullanımı Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
12 Sunum, Kitap Okuma Örnek Olay İncelemesi Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
13 Sunum, Kitap Okuma Örnek Olay İncelemesi Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
14 Sunum, Kitap Okuma Örnek Olay İncelemesi Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
15 Sunum, Kitap Okuma, Genel Tekrar Örnek Olay İncelemesi,Genel Tekrar Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akbulut,D. (2017). Halkla İlişkiler Perspektifinden Medya, Der Yayınları
Duhe, S.C.(2007). New Media and Public Relations, Peter Lang Inc., International Academic Publishers
Yengin,D. (2012). Yeni Medya ve..,Anahtar Kitaplar Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
4
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
1
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
4
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
1
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
0
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
4
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
1
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
1
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
5
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0