TR EN

TELEVİZYON PROGRAMI YAPIMI VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY413 TELEVİZYON PROGRAMI YAPIMI VE YÖNETİMİ 7 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere ileri düzeyde televizyon yapımı tekniğiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; pre-prodüksiyon (program önerisi, program formatı, senaryo yazımı), prodüksiyon( ileri düzey kamera, ses, ışık, çekim, dekor, kostüm, hazırlık, prova) ve post- prodüksiyon (kurgu teknikleri) süreçlerinin bireysel/grup çalışması biçiminde uygulamaları oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tek kameralı televizyon yapım tekniğini geliştirir.
İleri düzeyde çekim malzemelerini kullanır.
Medya metini yazar.
Dış ve iç çekimler yaparak çeşitli program türleri tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş Televizyon Yapım Tekniklerine giriş. Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon yapımı ve yönetimiyle ilgili temel kavramlar. Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon yapımı ve yönetiminde yer alan görevler hakkında detaylı bilgilendirme. Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon program konusu araştırma (Hedef kitle, Yaratıcı yaklaşım) Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
5 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Televizyon program türleri hakkında bilgi verilmesi. (Belgesel, Eğlence, Spor, Eğitim, Müzik, Aktüalite Programları) Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
6 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama. Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
7 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Çekim öncesi planlama Final projelerinin organize edilmesi Final projeleri önerilerinin teslimi. Bireysel Çalışma
10 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
11 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
12 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama İleri düzey tek-kamera yapım atölyesi Uygulamalı çalışma Metin yazımı Röportaj teknikleri Final projeleri önerileri ve Çok kameralı stüdyo projeleri Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması
13 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Final projeleri araştırma ve geliştirme Bireysel Çalışma
14 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Final projeleri çekim Bireysel Çalışma
15 Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama Projelerin izlenmesi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mutlu, E. (1995). Televizyonda Yapım ve Yönetim. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
Colin, H. (2008). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları.
Millerson, G. (2009). Televizyonda Yapım ve Yönetim. İstanbul: Turgen Yayıncılık.
Gökçe, B. (1997). Tv Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları.
Hampe, B. (1997). Making Documentary Films and Videos, New York: Holt Paperbacks.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
0
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
0
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
0
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
5
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
5
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
5
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
5
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
5
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
4
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
4
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0