TR EN

BİTİRME PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY418 BİTİRME PROJESİ 8 2 1 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FERHAT ZENGİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere uzmanlaşmak istediği alanda bir proje üretebilmesi için temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; proje/tez planlaması aşamaları, tez yazım kuralları, proje tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri, sinopsis, çekim planı, pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post-prodüksiyon, bütçelendirme gibi konular oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim alanında akademik düzeyde bir araştırma/proje planlar.
İletişim alanında görsel ya da yazılı bir proje üretir.
İletişim alanında önerdiği proje konusunu analiz eder.
İletişim alanında edindiği kuramsal bilgiyi uygulamada kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve tartışma (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
2 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
3 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi (Tez&Program&Film) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
4 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve örnek projelerin incelenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
5 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme İlgili konuda literatür taraması ve proje tasarımının belirlenmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
6 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerinin oluşturulması (İçindekiler, tezin bölümleri, sinopsis, treatman, çekim planı, bütçe, çekim ekibi) Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
7 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Çalışma verilerin değerlendirilmesi Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
10 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
11 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
12 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Projede oluşabilecek eksiklere dair problem çözümlerinin olgunlaştırılması Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
13 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje ile ilgili teknik rapor yazımı Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
14 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
15 Kitap okuma & Görsel kaynak izleme Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İstanbul Gelişim Üniversitesi, UBYO, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Bitirme Projesi Kuralları.
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilgi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
0
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
0
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
0
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
0
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
0
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
5
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
4
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
0
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 198
Genel Toplam 198
Toplam İş Yükü / 25.5 7,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0