Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UAT304 | MEKAN, ZAMAN VE TASARIM / TASARIM UZMANLIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin öncelikli amacı öğrencilerin ‘mekân’ bilgisi kazanması, mekânı zamanın ötesinde düşünüp geniş bir çerçeveden ele alarak geleceğin mekanları hakkında düşünüp, fikir üretmelerdir. Dersin bir diğer amacı da öğrenciye düşüncelerle tasarladıkları mekanların temsil yöntemlerini kazandırmaktır. |
İçerik: | Ders kapsamında mekân kavramı öncelikle okumalara ve kısa filmlere odaklanarak öğrenciye kazandırılmayı amaçlamaktır. • Günümüzdeki mekanlar sınıfta interaktif katılımla tartışılıp pekiştirilir. • Sınıf içi uygulamalara geçilerek, seçilen bir kitaptaki bir mekân her öğrencinin hayal gücü ile şekillenerek yazılı ve sözlü olarak öğrenciler tarafından sınıfta sunulur. • ‘Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir’ mottosuyla sürekli değişmekte olan davranış biçimleri ve aynı zamanda gelişmekte olan teknoloji girdileri ile, öğrenciler tasarlamış oldukları mekanların 50 yıl sonra ve 100 yıl sonra nasıl kullanılacağını, neye dönüşebileceğini tasarlanır. • Film izlenceleri ve ek okumalar eşliğinde devam eden dersin sonunda öğrenciler tasarımlarının günümüzde kullanımı ve gelecekte kullanımı üzerine herhangi bir temsil yöntemiyle (poster/kolaj/kısa film/maket) sözlü sunumu yapma becerisine sahip olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci mekân kavramını öğrenir, mekân hakkında okumaların raporlarını hazırlar. |
Öğrenci değişmekte olan zaman karşısında mekânın kullanımını karşılaştırır. |
Öğrenci hayalindeki mekânı ders boyunca edindiği kazanımlar ve veriler ile geliştirir. |
Öğrenci geliştirdiği tasarımın somut olarak temsilini planlar. |
Öğrenci mekâna ait tasarımının nasıl, hangi aşamalardan geçerek geliştiğini ve son somut halini aldığını gerekçelendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersin içeriği hakkında bilgilendirme Mekan konusuna giriş | Slayt Sunumu |
2 | *Verilen metin okunması, metinle ilgili kendi fikirlerinden ve yorumlarından oluşan 300 kelimelik bir yazı yazılması. *Örnek bir mekan seçilip dersten önce dropboxa yüklenmesi | Mekan konusunu algılama | Verilen okumalar üzerine tartışmalar |
3 | *Küçük Prens kitabı okunmuş olarak derse gelinmesi *Maket malzemelerinin, makette kullanılabilecek atık malzemelerin ve yapıştırıcı vb malzemelerin derse getirilmesi | Strüktür tasarımı ve tasarım kriterleri | Gül’ü koruma, ‘Küçük Prens’ Uygulama / bireysel kolaj çalışmaları |
4 | *Yapılmış olam maketlerin sunum haline getirilmesi | Öğrenci sunumları | Gül’ü koruma strüktürü Juri / 3 ya da 4 tasarımın seçilmesi |
5 | *Derste jüri oylaması ile seçilen makete uygun birebir maket malzemesinin okula getirilmesi | Strüktür tasarımı ve tasarım kriterleri | Uygulama / maket Seçilen 3-4 tasarımın 1/1 ölçekte uygulanması / Sergi |
6 | - | Mekan seçimleri Temsil yöntemleri | Video - slayt - tartışma |
7 | *Not alınabilecek defter,kalem ve fotoğraf çekimine uygun bir telefon ya da ayrıca bir fotoğraf mak. getirilmesi | Teknik Gezi | İstanbul Modern |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Teknik Gezi | MSGSU Resim Heykel Müzesi |
10 | - | Geleceğin mekanlarında bizi neler bekliyor olabilir | Tartışma - video izlencesi |
11 | *İzlenen video ile ilgili kişisel görüşlerin yazılı olduğu bir yazının dersten önce dropboxa yüklenmesi | Geleceğin mekanları | Temsil alternatifleri- tartışma |
12 | *Seçilecek kent meydanı ve bir mekan tasarlama ile ilgili yazının dersten önce dropboxa yüklenmesi | Geleceğin mekanı öğrenci tasarımı | Uygulama / temsil |
13 | *Seçilen konsepte uygun kolajda kullanılabilecek her türlü malzemenin, A1 maket kartonu, makas ve yapıştırıcının derse getirilmesi | Geleceğin mekanı öğrenci tasarımı | Uygulama / temsil |
14 | *Yapılmış olan çalışmaların ve raporun güncellenmiş halinin dropboxa dersten önce yüklenmesi | Değişeyen tek şey değişimin kendisidir' Rapor ve sözlü sunum | Sergi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mekan Tasarımında İnteraktif Yaklaşımlar:’Rehearsal’ http://kot0.com/mekan-tasariminda-interaktif-yaklasimlar-rehearsal/ |
Mekanlar Artık Bedenimizle Örülecek http://kot0.com/mekanlar-artik-bedenlerimizle-orulecek/ |
Mekanlar Artık Dronlarla Örülecek http://kot0.com/mekanlar-artik-dronlarla-orulecek/ |
Antoine de Saint-Exupery, Küçük Prens , Pek çok yayınevi tarafından basılmıştır |
Italo Calvino, Görünmez Kentler |
İlhan Altan, Mimarlıkta Mekan Kavramı, 2015, Ofis 2005 Yayınevi, İstanbul |
Özturan, Ö., 2015, ‘Teknolojik Gelişmelerin İç Mekan Biçimlenişine Etkisi’ http://acikerisim.ticaret.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11467/498/M00325.pdf?sequence=1&isAllowed=y |
Soyak, Ş.G., 2009, ‘Yeni Çalışma Yöntemlerinin Ofis Binaları İç Mekan Tasarımına Etkileri’ http://earsiv.halic.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12473/839 |
Yırtıcı,H., Uluoğlu, B., 2004, ‘Mekanın Altyapısal Dönüşümü’ http://www.itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_a/article/view/1006 |
Arabacıoğlu, B.C., ‘Etkileşimli Mekan Tasarımı’ https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/32443868/ArabaciogluManuscript_KMIM_1.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DEtkilesimli_Mekan_Tasarimi.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20200213%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20200213T200208Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=d380805b4a3635099feb74a5de0cc1d05dda01295739300dbc32ef88614c4447 |
Snarkitecture Binlerce Kumaş Şeritten Oluşan Bir Mekan Tasarladı http://kot0.com/snarkitecture-binlerce-kumas-seritten-olusan-bir-mekan-tasarladi/ |
Yürekli H., Tong B., ‘Distopik Bilim-kurgu Filmlerindeki Mekan Çözümlemeleri (1980-2000) https://polen.itu.edu.tr/handle/11527/6315 |
Video: https://www.nytimes.com/2018/01/03/learning/lesson-plans/analyzing-the-elements-of-art-five-ways-to-think-about-space.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
||||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
||||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
||||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
||||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
||||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
||||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
||||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |