TR EN

GIDA ATÖLYESİ UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YSD304 GIDA ATÖLYESİ UYGULAMALARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gıda teknolojisi ve bilimin farklı yaklaşımlarla değerlendirilmesini sağlamak ve yapılacak olan uygulamalar ile öğrencilere bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmaktır.
İçerik: Bu ders kapsamında uzayda gıda teknolojisi, helal gıda, GDO’lu gıda, 3D ile gıda üretimi, gıda tasarımı, gıda atık yönetimi, çevre bilinci, medya gibi popüler konular ile ilgili farklı yaklaşımlar arasında ilişki kurulacak ve atölye uygulamaları ile desteklenerek ders işlenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler yeni ürün geliştirme hakkında bilgi edinir.
Öğrenciler malzeme bilgisi - gıda tasarımı hakkında yorum yapabilecek yetkinlikte olur.
Öğrenciler helal gıda ve GDO’lu gıdalar hakkında bilgi edinir.
Öğrenciler 3D gıda üretimi ile kavramları açıklar.
Öğrenciler yaparak öğrenme becerisine sahip olurlar.
Öğrenciler gıdalar kapsamında çevre ve gıda sektöründeki gelişmelerin bilincine salip olurlar
Öğrenciler sürdürülebilir atık yönetimi ile ilgili katkı sağlayabilecek bilgiye sahip olurlar.
Öğrenciler akademi ve endüstri arasında gıda ile ilgili köprüler kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olurlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Gıda Sektöründe Yeni/İnovatif Ürün Geliştirme Süreci Anlatım
2 Literatür taraması İnstant Gıda Üretimi Anlatım
3 Literatür taraması Uzayda Gıda Teknolojisi Anlatım
4 Literatür taraması GDO’lu Gıdalar Anlatım
5 Literatür taraması Helal Gıda Anlatım
6 Literatür taraması Sürdürülebilir Gıda Atık Yönetimi Anlatım
7 Literatür taraması Nörogastronomi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Mikroorganizmaların Lezzete Katkısı Anlatım/Uygulama
10 Literatür taraması Çay Teknolojisi ve Duyusal Değerlendirme Anlatım/Uygulama
11 Literatür taraması 3D Yazıcı ile Gıda Üretimi Anlatım
12 Literatür taraması Alkolsüz İçecek Uygulaması Anlatım/Uygulama
13 Literatür taraması Fonksiyonel Gıdalar Anlatım
14 Literatür taraması Gıda ve Elitizm Anlatım
15 Literatür taraması Sosyal İletişim Araçlarının Diyet Kritiği Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Albayrak, B.B., Tuncel, N.B. ve Kocabıyık, H. (2021), Bazı İnstant Gıdaların Üretiminde Kızılötesi Kurutmanın Etkisi, Journal of Advanced Research in Natural and Applied Sciences, 7(1), 100-113.
Yücel, G. ve Kurnaz, L. (2021), Yeni Gerçeğimiz Sürdürülebilirlik, İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
Akbulut, N. ve Karagözlü, C. (2019), Gıda Bilimi ve Teknolojisi, Sidaş Yayıncılık.
Güngör, E. ve Demiryürek, K. (2021), Türkiye’de genetiği değiştirilmiş Organizmalar, TEAD, 7(2), 140-154.
Taş, D. Ve Olum, E. (2020), Yiyecek-İçecek Sektöründe Sürdürülebilirlik ve Yenilikçi Yaklaşımlar, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 3082-3098.
Kurgun, H. (2017), Gastronomi Trendleri Milenyum ve Ötesi, Ankara: Detay Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 3 1 3
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 1 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 3 3
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 1 3 3
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 73 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0