Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY337 | UÇUŞ VE YER EMNİYET KURALLARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin uçuş operasyonu için, uçuş hizmeti öncesi-uçuş esnasında ve sonrasında ortaya çıkabilecek sorunlara yasal düzenlemeler, havayolu şirket kuralları, sivil havacılık kuralları çerçevesinde çözüm bulabilme, karar verme, uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Uçuş Öncesi Yolcu Emniyet Brifingi, Oksijen sistemleri Kokpit Oksijen Sistemi (Gazlı) - Portable Oksijen Tüpleri - Kabin Oksijen Sistemi(Kimyasal), Kabin Basıncının Boşalması / Ani Basınç Boşalması / Yavaş Basınç Boşalması / Kabin Basıncının Boşalmasında Uçuş Ekibinden Gelecek Komutlar, Uçak Kapıları, Yangın tiplerini, yangın tiplerine göre uygulanacak prosedürler ve kullanılacak söndürücüler, Sabit yangın söndürme sistemleri, Yangın Söndürme İşleminde Kullanılan Malzemeler, Potansiyel yangın riski taşıyan bölgeler ve duman dedektörlerinin kontrolü, Kabin Yangınları/ Tuvalet Yangınları/ Galley Yangınları/Kokpit Yangınları, Duman Prosedürü, Yangın Prosedürü konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Acil durum malzemelerini tanımlar. |
Uçuş öncesi yolculara uçuş briefingini açıklar. |
Karşılaşılabilecek acil durumlarda, belirlenmiş prosedürler doğrultusunda en uygun mücadele metodunu uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Emniyetine İlişkin Temel Kavramlar, | - |
2 | Konuya yönelik internet araştırması | Kazaların Nedenlerinin Belirlenmesi ve Havacılık Kaza Teorileri/Modelleri | Anlatım, Soru-cevap |
3 | Konuya yönelik internet araştırması | İnsan Performansı ve Limitleri, | Anlatım, Soru-cevap |
4 | Konuya yönelik internet araştırması | Performansı Etkileyen Faktörler, | Anlatım, Soru-cevap |
5 | Konuya yönelik internet araştırması | Olumlu Emniyet Kültürü, | Anlatım, Soru-cevap |
6 | Konuya yönelik internet araştırması | İnsan Hatası ve İhlaller, | Anlatım, Soru-cevap |
7 | Konuya yönelik internet araştırması | Reactive Emniyet, | Anlatım, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik internet araştırması | Proactive Emniyet, | Anlatım, Soru-cevap |
10 | Konuya yönelik internet araştırması | Emniyet Performansının Ölçülmesi ve İzlenmesi | Anlatım, Soru-cevap |
11 | Konuya yönelik internet araştırması | Emniyet Yönetim Sistemi (SMS), | Anlatım, Soru-cevap |
12 | Konuya yönelik internet araştırması | Uçuş Emniyeti | Anlatım, Soru-cevap |
13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havaalanının Uçuş Emniyeti için Planlanması | Anlatım, Soru-cevap |
14 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Güvenliği | Anlatım, Soru-cevap |
15 | Konuya yönelik internet araştırması | Havacılık Emniyetinde Yeni Eğilimler | Anlatım, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Havacılık Emniyeti, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Havacılık Güvenliği, Uğur Keskin, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016. |
Aviation and Airport Security Terrorism and Safety Concerns, Kathleen M. Sweet, CRC Press, 2008. |
Stolzer, A. J. Safety Management System in Aviation, 2008. |
EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ Temel Esaslar SMS, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları, Havaalanları Daire Başkanlığı Yayın No: HAD/T-18 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
0 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
1 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |