TR EN

MEDYA VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY327 MEDYA VE REKLAMCILIK 5 3 3 5
DERS BİLGİLERİ
Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ERGÜVEN VATANDAŞ
Dersin Veren Hoca/Hocalar Dr.Öğr.Üyesi SEDA AKTAŞ
AMAÇ VE İÇERİK
Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileriyle ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; reklamcılığın tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi değişen tüketici davranışları çerçevesinde oluşturulan reklam tasarımları, reklam türleri, geleneksel ve yeni medyada yer alan reklam stratejileri gibi konular oluşturmaktadır.
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)
Reklamları inceleyerek karşılaştırır.
Reklamcılık kavramlarını tanımlar.
Temel reklam stratejilerini açıklar.
Yaratıcı reklam filmleri planlar.
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Reklamın ve reklamcılığın tanımı ve önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tarihi gelişim içerisinde reklamcılığın gelişimi Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam ve pazarlama Reklamın amaçları ve işlevleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tüketici özellikleri ve alternatif reklam mecraları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Demografik, Psikolojik ve Sosyo kültürel faktörler Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklamda yaratıcılık Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam stratejileri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
8 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklam türleri Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
9 - ARA SINAV -
10 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Tv Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Radyo Reklamları Yeni Medya Reklamları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Viral Reklam Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Advergaming Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma& Görsel kaynak izleme Reklamcılıkta örgütlenme yapısı ve reklam ajansları Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma& Görsel kaynak izlemex Genel değerlendirme Anlatma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -
KAYNAKLAR
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları. İstanbul.
Kocabaş, F. ve Elden, M. (2005.) Reklamcılık Kavramlar Kararlar Kurumlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Elden, M. ; Özkan U. ; Yeygel, S. (2007). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları. İstanbul.
Sullivan, L. (2004). Satan Reklam Yaratmak. Çev. Yaman, S. MediaCat Kitapları.
Belch G. E. and Belch, M. A. (2015). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 10th Edition McGraw Hill Education. (USA).
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Uygulama 0 0
Kısa Sınav 0 0
Rapor Sunma 0 0
Ödev Değerlendirme 0 0
Sözlü Değerlendirme 0 0
Tez Sunma 0 0
Belge Sunma 0 0
Uzman Değerlendirmesi 0 0
Bil.Des.Sunum 0 0
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlar (define). (Bloom 1)
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında ekip çalışmasını organize eder. (organise). (Bloom 6)
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle iş yaşamında kullanır (perform) (Bloom 4)
0
2
Bakım uygulamaları için gerekli olan güncel doküman, modern teknik ve araçları seçer (choose). (Bloom 2)
0
3
Alanı ile ilgili bilgi edinebilmek için, bakım el kitaplarını ve diğer bilgi kaynaklarını iş yaşamında kullanır (use) (Bloom 3)
0
4
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanların güncelliklerini belirler (determine). (Bloom 1)
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (use) Bloom 3
0
2
Konuyu tanımlayan kroki, şema, grafik vb. dokümanları okuyarak yorumlar (interprent). (Bloom 2)
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunlar için çözüm geliştirir. (develop) (Bloom 6)
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler (determine) (Bloom 3)
0
2
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini mesleki gelişimde kullanır (use) (Bloom 3)
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teknik resim bilgisini etkin bir şekilde iş yaşamında uygulayabilir (apply) (Bloom 3)
0
2
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak belirtir (state) (Bloom 1)
0
3
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzmanlarla tartışır (debate) (Bloom 2)
1
4
Uluslararası seviyede alanı ile ilgili eğitimlere katılır (participate) (Bloom 3)
0
5
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri organize eder. (organize) (Bloom 6)
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Lisans eğitimi boyunca elde ettiği, bilgi ve becerilerini iş yaşamında kullanır (use). (Bloom 3)
2
2
Alanında karşılaştığı sorunları çözer. (solve) (Bloom 3)
0
3
Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında gerekli davranış kültürünü çalıştığı ekibe uygular (apply) (Bloom 3)
0
4
Emniyet faktörü bilincini kendisine ve ekibine yerleştirir. (locate) Bloom 1)
0
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0